شناسهٔ خبر: 123135 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنیاد مسکن استان تشریح کرد؛

اجرای بیش از ۸ هزار واحد مسکونی در شهرها و روستاهای بوشهر/ پیشرفت فیزیکی یک‌هزار و ۵۰۷ واحد مسکن محرومان استان به ۹۷ درصد رسید

علیرضا مقدم مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر با اعلام اینکه در مجموع ۸ هزار و ۳۶ واحد مسکونی در شهرها و روستاهای استان بوشهر تحت مسئولیت بنیاد در حال اجراست ۵ هزار و ۶۵۳ واحد از این واحدها را شامل طرح نهضت ملی مسکن در شهرها و روستاها عنوان کرد.

علیرضا مقدم مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی بخشی از اقدامات‌آن بنیاد را در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرها و روستاهای استان اعلام کرد.

مدیرکل بنیاد مسکن بوشهر گفت: بنیاد مسکن استان در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت که تحت مسئولیت بنیاد است تاکنون عملیات اجرایی ۲ هزار و ۹۲۳ واحد را آغاز کرده است که میانگین پیشرفت فیزیکی واحدهای شهری آغاز شده ۲۰ درصد است.

اجرای ۲ هزار و ۹۲۳ واحد نهضت ملی مسکن در شهرهای استان

مقدم در بیان جزئیات واحدهای شهری آغاز شده طرح نهضت ملی مسکن در استان بوشهر توضیح داد: در مجموع ۳ هزار و ۵۳ واحد تخصیص پروژه، ۲ هزار و ۶۴۵ واحد انعقاد قرارداد بانکی، ۲ هزار و ۷۰ واحد پروانه ساختمانی، معرفی ۳ هزار و ۲۵۱ واحد به بانک انجام شده است. از این تعداد واحد نیز یکهزار و ۵۰۰ واحد اجرای فونداسیون،، ۶۰۰ واحد تکمیل اسکلت و سقف، ۱۲۴ واحد سفت‌کاری و ۲۴ واحد نیز نازک‌کاری آنها انجام شده است.

مقدم ادامه داد: در برنامه است تا سال آینده تعدادی از واحدها در شهرها به بهره‌برداری برسد که ۱۵۰ واحد در فروردین، ۸۴ واحد در خرداد و ۲۴۰ واحد نیز در شهریورماه به بهره‌برداری خواهد رسید.

اجرای ۲ هزار و ۷۳۰ واحد نهضت ملی در روستاهای بوشهر

مدیرکل بنیاد مسکن بوشهر در خصوص اجرای طرح نهضت ملی مسکن در روستاها که تحت‌عنوان طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی شناخته ‌می‌شود، گفت: سهیمه امسال بنیاد در اجرای این طرح ۹۹۶ واحد بود که تاکنون ۹۵۷ واحد به بانک معرفی شده، قرارداد ۴۵۰ واحد امضا، پی‌کنی، ۴۹۰ واحد انجام، و ۴۴۸ واحد نیز به مرحله فونداسیون رسیده است. میانگین پیشرفت فیزیکی واحدهای آغاز شده روستایی در سهمیه امسال ۲۲.۷۸ درصد است.

مقدم همچنین برنامه سال گذشته و میزان واحدهای آغاز شده در سال گذشته در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در روستاها را ۲ هزار و ۳۸۰ واحد عنوان کرد و افزود: تمامی ۲ هزار و ۳۸۰ واحد به بانک معرفی شده و قرارداد ۲ هزار و ۲۸۰ واحد با بانک منعقد شده است. پی‌کنی ۲ هزار و ۱۹۳ واحد، فونداسیون ۲ هزار و ۱۵۳ واحد انجام شده و میانگین پیشرفت فیزیکی واحدهای آغاز شده معادل ۷۷ درصد است.

اجرای ۴۰۱ واحد مسکونی با پیشرفت ۶۵ درصد در همکاری با بنیاد مستضفعان و کمیته امداد امام (ره)

مدیرکل بنیاد مسکن بوشهر همجنین در خصوص دیگر پروژه‌های  در دست اقدام استان نیز توضیحاتی ارایه کرد و گفت: بنیاد مسکن در اجرای تفاهم‌نامه سه جانبه بین بنیاد مسکن استان با کمیته امداد امام (ره) و بنیاد مستضعفان ۴۰۱ واحد را در دست اجرا دارد که تاکنون پرونده ۳۷۲ واحد تشکیل، معرفی به بانک ۲۱۴ واحد، انعقاد قرارداد ۱۸۰ واحد، پی‌کنی ۲۳۷ واحد، فونداسیون ۲۲۱ واحد انجام شده است. میانگین پیشرفت فیزیکی واحدهای در دست اجرای موضوع تفاهم‌نامه سه جانبه ۶۵ درصد است.

اجرای ۴۷۵ واحد مسکونی با پیشرفت ۶۲ درصد در همکاری با بنیاد مستضعفان

مقدم همچنین در خصوص تفاهم نامه مشترک بنیاد مسکن استان با بنیاد مستضعان برای ساخت ۲۰ هزار واحد مسکونی در کشور که در استان بوشهر سهمیه ۴۷۵ واحدی در نظر گرفته شده است، توضیح داد: احداث ۴۷۵ واحد دیگر نیز توسط بنیاد مسکن در استان آغاز شده است که تاکنون پرونده ۵۴۷ واحد تشکیل، ۴۱۲ واحد به بانک معرفی، انعقاد قارداد ۳۱۴ واحد، پی‌کنی ۴۵۹ واحد و فونداسیون ۴۳۵ واحد انجام شده است که پیشرفت فیزیکی این تعداد واحدها نیز ۶۲ درصد است.

اجرای یکهزار و ۵۰۷ واحد مسکن محرومان با پیشرفت ۹۷ درصد

وی در خصوص اجرای مسکن محرومان در استان توضیح داد: سهیمه استان در اجرای مسکن اقشار محروم روستایی موضوع تفاهم‌نامه با سازمان برنامه و بودجه یکهزار و ۵۰۷ واحد است که پی‌کنی تمامی واحدها انجام و فونداسیون یکهزار و ۴۹۳ به اتمام رسیده است. پیشرفت فیزیکی واحدهای آغاز شده مسکن محرومان استان۹۷ درصد است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر در خصوص اجرای مسکن مددجویان بهزیستی نیز اعلام کرد: بنیاد مسکن در تفاهم با سازمان بهزیستی اجرای ۴۰ هزار واحد را در سطح کشور برعهده گرفت که سهم استان بوشهر در اجرای مسکن مددجویان بهزیستی ۲۱۰ واحد است که پرونده ۱۶۲ نفر تشکیل، ۱۱۹ نفر به بانک معرفی و قرارداد ۸۳ نفر به امضا رسیده است. از این تعداد واحدها نیز پی‌کنی ۹۶ واحد و فونداسیون ۸۹ واحد انجام شده است که میانگین پیشرفت فیزیکی واحدهای آغاز شده نیز ۳۰  درصد است.