شناسهٔ خبر: 123188 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

حضور استاندار در محورهای برف گیر استان

تقدیر استاندار از تلاش راهداران استان کهگیلویه و بویراحمد

حضور استاندار در جمع راهداران ساعات بامدادی امروز پس از بارش برف در مناطق مختلف استان، استاندار کهگیلویه و بویراحمد با همراهی مدیران کل راهداری و مدیریت بحران، از برخی محورهای برفگیر استان بازدید داشت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کهگیلویه و بویراحمد)سید علی احمدزاده در حاشیه بازدید از جاده یاسوج به شیراز در گردنه مله شوره گفت: هدف از حضور در جاده‌ها بررسی میدانی وضعیت راه‌های استان و همچنین تقدیر از راهداران و نیروهای پلیس راه استان به دلیل تلاش‌هایی که از شب گذشته تاکنون برای بازگشایی مسیرهای مواصلاتی استان انجام می‌دهند، است.

احمدزاده افزود: یکی از خبرهای خوب در این بازدید، عدم وقوع تصادف طی این مدت (از شب گذشته تاکنون) با توجه به آمار تصادفات و خسارات معمول این جاده (جاده یاسوج به شیراز) است که بسیار خوشحال کننده است.

وی ادامه داد: شب گذشته خودرویی که دچار خرابی و عیب فنی و برفگیر شده بود  به راهداری گزارش شده و خوشبختانه پرسنل خدوم این دستگاه با آوردن تعمیرکار از خود راهداری در همان موقع‌های شب اقدام به تعمیر خودرو و راهی کردن مسافران نموده اند که جای تقدیر ویژه از این عزیزان دارد.

در ادامه عابد محمدی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان" افزود: در حال حاضر تمام محورهای منتهی به شهرستان‌های سردسیری استان کهگیلویه و بویراحمد، شامل بویراحمد، دنا و مارگون بارش به شکل برف دارند.

وی اظهارکرد: خوشبختانه با پیش بینی‌های انجام شده، مجموعه راهداری با برنامه ریزی و استقرار در محورهای برفگیر و گشت زنی، تا این لحظه اجازه انسداد محورهای اصلی و فرعی را نداده اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: با وجود اینکه شهرستان‌های سردسیری از دیشب تا کنون بارش برف را شاهد بوده ایم، اما تمام مسیرهای اصلی و فرعی استان باز و تردد در آن‌ها جریان دارد.

محمدی تصریح کرد: تاکنون هیچ انسدادی در راه‌های اصلی و فرعی استان کهگیلویه و بویراحمد نداشته ایم و راهداران با برف روبی و نمک پاشی در حال تلاش برای بازگشایی راه‌ها هستند.

وی در خصوص راه‌های روستایی استان ادامه داد: پس از اتمام بارش‌ها نسبت به بازگشایی راه‌های روستایی برف گیر استان اقدام خواهیم کرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در صورت لزوم تردد در محورها، همراه داشتن زنجیر چرخ الزامی است و اطلاع رسانی از طریق سامانه ۱۴۱ نیز انجام می‌شود.

محمدی تاکید کرد: مردم همکاری لازم را با راهداری استان داشته، تا سفری ایمن میسر شود.

وی با بیان اینکه بیشترین بارش برف تاکنون در محور یاسوج به اقلید در محدوده دهستان کاکان از توابع شهرستان بویراحمد بوده است، اظهار کرد: میزان برف در محورهای مواصلاتی یاسوج به دشیراز ۳۰ سانتیمتر، یاسوج به بابامیدان ۳۰ سانتیمتر، یاسوج- سپدار به چرام ۳۰ سانتیمتر تا کنون گزارش شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: بارش برف در محورهای موصلاتی استان تاکنون بین ۳۰ تا ۴۰ سانتیمتر بوده است.