شناسهٔ خبر: 123203 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره فنی و نظارت بر طرح های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین:

۲۵ پرونده در کمیته مکان‌یابی مجتمع های خدماتی رفاهی قزوین بررسی شد

مجتمع های خدماتی- رفاهی رئیس اداره فنی و نظارت بر طرح های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین از رسیدگی به ۲۵ پرونده در کمیته مکان‌یابی مجتمع های خدماتی رفاهی طی آذر ماه امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(راهداری قزوین)، حسین طراوتی گفت:کمیته مکان یابی در صورت تایید درخواست های احداث مجتمع های خدماتی رفاهی، محل مورد نظر را بازدید و در صورت تایید محل، استعلامات اولیه را از مراجع مربوط اخذ می کند.

وی اضافه کرد: با تکمیل پرونده و پس از آن در صورت صدور موافقت اصولی، سایر استعلامات صادر و گام به گام فرایند تعیین شده پیش می رود تا مجور ساخت از مراجع مربوط صادر و عملیات احداث مجتمع اخذ شود.

طراوتی ادامه داد:استان قزوین دارای ۳۶ مجتمع خدماتی رفاهی با مساحت ۵۷۳ هزار و متر مربع و ۲۱ مجتمع در حال ساخت است که تعدادی از آنها تا پایان امسال به بهره برداری خواهد رسید.

وی گفت:احداث مجتمع های خدماتی رفاهی بین راهی توسط بخش خصوصی کمک موثری در جهت تامین آسایش و رفاه کاربران جاده‌ای و مسافران و به تبع آن کاهش سوانح جاده ای است از این رو راهداری و حمل و نقل جاده ای از سرمایه گذاری در این حوزه به طور ویژه استقبال می‌کند.

طراوتی خاطرنشان کرد: صدور مجوز و مکان‌یابی ساخت مجتمع ها تنها اقدام راهداری و حمل و نقل جاده ای نیست بلکه پس از ساخت و تکمیل این مجتمع ها نیز نظارت بر عملکرد آنها و رعایت مقررات توسط تیم مشترکی متشکل از راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، دانشگاه علوم پزشکی، صنعت، معدن و تجارت  و شرکت پالایش و پخش فراورده های نفتی و ستاد اقامه نماز انجام می‌شود.

رییس اداره فنی و نظارت بر طرح های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین افزود:در طی ماه گذشته ۵ بازدید از مجتمع‌ها توسط این تیم انجام شده است.