شناسهٔ خبر: 123204 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه در نشست تخصصی آموزه های زلزله بم :

ضرورت آموزش برای کم کردن خسارات و صدمات ناشی از زلزله

نشست تخصصی زلزله بم مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت: آموزش و توجه به سازه ها مهمترین ارکان مقابله با زلزله هستند و ما هم باید ضمن توجه به بحث آموزش دستگاهها و سازمان های مربوطه که با موضوع زلزله ربط دارند را برای کم کردن خسارات احتمالی آماده کنیم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(کرمانشاه)، همایش سه روزه آموزه‌های زلزله بم در سه شهرستان کنگاور، اسلام‌آبادغرب و کرمانشاه با حضور ویدئویی دکتر بذرپاش وزیر راه و شهرسازی و به سخنرانی دکتر متقی سفیر بم، دکتر عبدی نماینده شرکت بازآفرینی شهری وزارت راه و شهرسازی، مهندس مهرداد آهکی مدیرکل راه و شهرسازی و مدیران استانی همزمان با سراسر کشور برگزار شد.

مهرداد آهکی بر ضرورت بحث آموزش جهت مقابله و پیشگیری از بلایای طبیعی تأکید کرد و گفت: کشور ما طی دهه های گذشته شاهد زلزله های زیادی بوده که زلزله بوئین زهرا ،طبس،رودبار،بم و سرپل ذهاب نمونه های از آن هستند که هر یک از اینها موجب خسارات و صدمات مالی و جانی زیادی شده اند لذا جا دارد جهت پیشگیری و مقابله با زلزله بحث آموزش مورد توجه قرار گیرد و تمهیدات لازم در این خصوص دیده شود.

مدیر کل راه و شهرسازی دامه داد: هر چه در بحث پیشگیری و مقابله با زلزله سرمایه گذاری کنیم کم است و باید بحث آموزش را بعنوان مهمترین رکن این سرمایه گذاری مورد توجه قرار دهیم، در کشورهای دیگر که در کمربند زلزله قرار دارند میزان خسارات و صدمات پائین است چرا که آنها به کار زیربنایی و آموزش اهمیت داده اند.

مهرداد آهکی در پایان گفت: امیدوارم برقراری چنین نشست هایی و توجه به بحث انتقال تجربیات موجب آمادگی هر چه بیشتر برای مقابله با زلزله گردد.