شناسهٔ خبر: 123205 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیر اداره بنادر و دریانوردی آبادان در نشست خبری :

لایروبی پایه اسکله پالایشگاه نفت انجام شد / تخصیص سوخت به توسعه بنادر آبادان کمک می کند

ابادان مدیر اداره بنادر و دریانوردی آبادان با بیان اینکه سوخت برای توسعه بنادر آبادان مهم است اعلام کرد : سوخت یارانه ای به بندر ما سالی یک بار در سال اختصاص پیدا می کند در حالی که در سایر بنادر این تخصیص سوخت بیشتر است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی کامبیز مالکی زاده مدیر بنادر و دریانوردی آبادان در نشست خبری با اصحاب رسانه که در محل اداره کل بنادر آبادان برگزار شد ضمن اشاره به به ظرفیت های بندر اروند اظهار داشت : بندر اروند کنار بزرگترین بندر آبادان با ۲۴ هکتار است .

وی یا بیان اینگه در ۲۲ بهمن از ۳ پروژه این بندر بهره برداری می شود افزود: بندر اروند کنار دقیقا روبروی شهر فاو عراق قرار دارد که یادآور عملیات والفجر است .

مالکی زاده با بیان اینکه در بندرداری ۳ اصل را باید رعایت کرد اقزودد: سریعتر ، ایمن تر   ارزان‌تر سه اصل مذکور است 

وی  گفت : به جهت ساختار قدیمی شناور ها  محدودیت ها فوق برای ما وجود دارد.

مدیر بنادر و دریانوردی آبادان تصریح کرد : ما از فلزی شدت شناورها استقبال می کنیم ولی فرهنگ سازی برای تعویض لنج ها به شناورها وجود ندارد لذا ما برای فرهنگ سازی اقدامات مثبتی انجام داده ایم .

مالکی زاده گفت : سازمان بنادر نقش خودش را دراقتصاد منطقه ای به خوبی ایفا کرده است لذا به علت محدودیت های کرونایی این اداره کل با کاهش درآمد نیاز مواجه شده است .

وی با بیان اینکه سوخت برای توسعه بنادر آبادان مهم است اعلام کرد : سوخت یارانه ای به بندر ما سالی یک بار در سال اختصاص پیدا می کند در حالی که در سایر بنادر این تخصیص سوخت بیشتر است.

به گفته مالکی زاده ستاد مبارزه‌ای قاچاق کالا متولی تخصیص سوخت یارانه ای به بنادر است .

وی بابیان اینکه در دهه فجر افتتاح پروژه هایی رل خواهیم داشت ، خاطر نشان کرد :  پروژه‌هایی که در اروند دارین شامل ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبارات صرف شده است .

متلکی زاده گفت : انبار و ساختمان اداری بندر چویبده نیز مورد به‌به برداری قرار خواهد گرفت که ۱۴۰ میلیارد تومان اعتبارات برای آن صرف شده است.

مدیر بنادررو دریانوردی آبادان به پروژه های مسوولیت اجتماعی این اداره کل گفت : ما آسفالت جاده های منتهی به بندر را با اعتبار ۴۰ میلیارد تومان انجام داده ایم.

وی به تخلیه و بارگیری کالا در بندر آبادان اشاره کرد و تصریح کرد :در ۹ماهه گذشته ۱۱۰هزلر تن تخلیه و بارگیری داشته ایم .

متلکی زاده در رابطه نوسازی ناوگان مسافری دریایی گفت : مادر اهداف خود جابجایی ۷۵هزار جابجایی را پیش بیینی کرده ایم که این جابجایی را بین المللی درنظر گرفته ایم که ابتدا از آبادان له کویت  از کویت به بحرین و از بحرین به قطر جابه جایی داشته باشیم.

وی افزود: لایروبی پایه اسکله ها پالایشگاه نفت آبادان با همکاری ما انجام شد که امیدواریم صادرات از پای همین اسکله ها انجام شود.