شناسهٔ خبر: 123222 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

۴ محور اصلی،فرعی وروستایی در جنوب سیستان وبلوچستان بازگشایی شد

ایرانشهر مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان سیستان وبلوچستان از بازگشایی چهار محور اصلی نگور به سه راهی نگور،محور های فرعی فنوج_اسپکه و محور نگور به بریس و همچنین محور روستایی کلات در جنوب این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از ایرانشهر،جلال الدین قادری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب سیستان وبلوچستان اظهار کرد: براثر بارندگی های چند روز اخیر ۹ محور در جنوب استان مسدود شد که با تلاش راهداران بعد از فروکش کردن سیلاب چهار مسیر ذکر شده بازگشایی شد. 

وی ادامه داد: همچنان پنج محور روستایی ماجیرو،محور مرزی ریمدان،محور دج ها،محور پارک_پیرسهراب و محور فتعلی کلات به عورکی همچنان مسدود است.

قادری با بیان اینکه ۵۰ گشت راهداری در قالب ۳۴۰ نیروی راهدار و با ۱۵۰ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین در محور های جنوب سیستان و بلوچستان در آماده باش کامل هستند افزود:پس از بارندگی های اخیر با تلاش نیروهای راهداری ریزش برداری در محور های جنوب استان انجام و عملیات بازگشایی محور های مسدود شده همچنان ادامه دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب سیستان وبلوچستان با بیان خسارات ناشی از سیل و طغیان رودخانه های محلی در محور های جنوب استان گفت:۳۱۰ کیلومتر از راه های جنوب استان در اثر سیل آسیب دیده است که از این میزان ۴۰ کیلومتر راه اصلی،۷۰ کیلومتر راه فرعی و ۲۰۰ کیلومتر به راه های روستایی اختصاص دارد .

قادری تصریح کرد:هم اکنون بجز ۵ محور ذکر شده سایر راه های ارتباطی اصلی،فرعی وروستایی بازگشایی و باز است و تردد در آنها جریان دارد.

وی خاطر نشان کرد:هم استانی های عزیز می‌ توانند از طریق تماس با سامانه ۱۴۱ از آخرین وضعیت راه های جنوب استان مطلع شوند.

۴ محور اصلی،فرعی وروستایی در جنوب سیستان وبلوچستان بازگشایی شد