شناسهٔ خبر: 123229 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

همزمان با دومین روز آزمون ورود به حرفه مهندسان انجام شد؛

بازدید مسئولان ارشد وزارت راه و شهرسازی از برگزاری آزمون ورود به حرفه مهندسی/ نظارت بر روند برگزاری آزمون ورود به حرفه مهندسان در ۳ حوزه امتحانی

بازدید معاون مسکن و ساختمان و مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان از روند برگزاری آزمون ورود به حرفه مهندسان در برخی حوزه‌ها بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، امروز ۹ دی همزمان با آخرین روز برگزاری آزمون ورود به حرفه مهندسی که هم‌زمان در ۸۰ شهر در حال برگزاری است هادی عباسی‌اصل معاون مسکن و ساختمان، حامد مانی‌فر مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان از چندین مرکز برگزاری آزمون در شهر تهران بازدید کردند.

این بازدیدها با هدف بررسی و کنترل روند برگزاری آزمون انجام می‌شود.

بازدید از دانشگاه علمی کاربردی واحد ۳۸ تهران، دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهریار و دانشگاه آزاد اسلامی اسلامشهر بخشی از بازدیدهای امروز از روند برگزاری آزمون ورود به حرفه مهندسان است.

یادآور می‌شود،  روز گذشته ۸ دی‌ماه آزمون در رشته‌های عمران- نظارت، معماری- نظارت، نقشه‌برداری، شهرسازی و ترافیک در نوبت صبح و رشته‌ها و صلاحیت‌های عمران- اجرا، مکانیک- اجرا، معماری- اجرا، برق- اجرا، مکانیک- نظارت و برق- نظارت در نوبت عصر برگزار شد.

امروز صبح ۹ دی‌ماه نیز متقاضیان در رشته‌ها و صلاحیت‌های عمران- محاسبات، مکانیک- طراحی و برق- طراحی در آزمون شرکت کردند.

گفتنی است آزمون ورود به حرفه مهندسان غیررقابتی است و شرکت‌کنندگان با کسب نمره ۵۰ قبول‌شده این آزمون‌ها محسوب می‌شوند. در این دوره از آزمون‌ها ۱۵۷ هزار نفر شرکت کرده‌اند که ۷۸ درصد از شرکت‌کنندگان را آقایان و حدود ۲۲ درصد از آنها را بانوان تشکیل‌ می‌دهند.

همچنین استان تهران با ۲۵ هزار نفر شرکت‌کننده بیشترین تعداد شرکت‌کنندگان و استان بوشهر با یکهزار و ۱۵۰ نفر شرکت کننده کمترین شرکت‌کنندگان را در این دوره از آزمون‌ها به خود اختصاص داده است.