شناسهٔ خبر: 123246 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

بنادر و دریانوردی در هفته ای که گذشت؛

خرید و فعال سازی ۸ فروند کشتی باری برای تجارت با روسیه/لایروبی پایه اسکله پالایشگاه نفت انجام شد

بندر امام خمینی (ره) خرید و فعال سازی ۸ فروند کشتی باری برای تجارت با روسیه و لایروبی پایه اسکله پالایشگاه نفت انجام شد از مهمترین اخبار حوزه بنادر و دریانوردی در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،‌ مهمترین اخبار حوزه بنادر و دریانوردی در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

خرید و فعال سازی ۸ فروند کشتی باری برای تجارت با روسیه

مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی از خرید و فعال سازی ۸ فروند کشتی باری برای تجارت با روسیه خبر داد.

روند رو به رشد حمل‌ونقل دریایی

عملکرد ۸ ماهه حمل و نقل دریایی نشان از روند رو به رشد این صنعت در بخش های مختلف دارد.

پهلودهی و ترخیص اولین محموله خودروهای وارداتی در بندرلنگه

مدیر بنادر و دریانوردی بندرلنگه و غرب هرمزگان گفت: نخستین شناور حامل محموله خودروهای وارداتی شب گذشته در بندرلنگه پهلودهی و کار ترخیص این خودروها آغاز شد.

پهلودهی دومین نفتکش ۳۲۰ هزار تنی در مجتمع ایزوایکو 

عملیات یدک‌کشی و پهلودهی دومین نفتکش سوپرتانکر غول پیکر ۳۲۰ هزار تنی به همت گروه عملیاتی بندر شهید رجایی درمجتمع کشتی سازی (ایزو ایکو ) بندرعباس با موفقیت انجام شد.

ورود اولین کشتی رو_رو به مجتمع بندری انزلی در سال ۱۴۰۱

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان با اشاره به ورود اولین کشتی رو_رو به مجتمع بندری انزلی در سال ۱۴۰۱ گفت: در روزهای آتی حدود ۵۰۰ خودرو آمادگی بارگیری هستند.

ساخت بندر خلیج فارس در دستور کار قرار دارد

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با بیان اینکه ظرفیت بنادر استان حدود ۸۰ میلیون تن است، گفت: ساخت بندر خلیج فارس در دستور کار قرار دارد.

رونق بندر گز از طریق فعالیت‌های سرمایه‌گذاری یکپارچه

مدیر کل بنادر استان گلستان گفت: در بندرگز که از سال ۱۳۸۸ به سازمان همیاری‌ها و شهرداری‌ها واگذار شده بدلیل کاهش سطح آب اقدام خاصی انجام نشده و سازه‌هایی احداثی بلا استفاده باقی مانده و در حال تخریب است که مقرر شد بعد از انجام لایروبی و دسترسی به عمق مناسب، فعالیت‌های این بندر از طریق سرمایه‌گذاری یکپارچه رونق بگیرد.

لایروبی پایه اسکله پالایشگاه نفت انجام شد

مدیر اداره بنادر و دریانوردی آبادان با بیان اینکه سوخت برای توسعه بنادر آبادان مهم است اعلام کرد : سوخت یارانه ای به بندر ما سالی یک بار در سال اختصاص پیدا می کند در حالی که در سایر بنادر این تخصیص سوخت بیشتر است.