شناسهٔ خبر: 123264 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

استاندار زنجان:

استفاده حداکثری از توان دستگاه‌های متولی امر برای احداث واحدهای مسکن ملی در زنجان ضروری است

استاندار زنجان استاندار زنجان، بر لزوم استفاده از تمام توان دستگاه‌های متولی امر برای احداث واحدهای مسکن ملی در استان زنجان تاکید کرد و گفت: باید تاخیرها به حداقل خود برسد تا هر چه سریع‌تر شاهد خانه دار شدن مردم باشیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (زنجان)، محسن افشارچی در چهارمین جلسه شورای مسکن استان در محل استانداری زنجان، با بیان اینکه مسکن اولویت ذهنی بنده است، گفت: در استان به بحث مسکن بسیار تاکید دارم و باید دغدغه مردم نسبت به خانه دار شدن رفع شود.

استاندار زنجان گفت: در حوزه نهضت ملی مسکن، این استان در سطح کشور از خیلی استان‌ها جلوتر است و همین اول بودن باعث شده استان زنجان مشکلات را اول لمس کند.

افشارچی حجم کار در مسکن ملی در استان را زیاد اعلام کرد و بیان داشت: استان زنجان به عنوان استان پیشتاز در اجرای نهضت ملی مسکن، چالش‌ها و کمبودها را اول درک می‌کند.

وی با بیان اینکه قدم به قدم باید مشکلات را حل کنیم و تنها دغدغه بنده نهضت ملی مسکن است، ابراز داشت: هر ماه و یا دو هفته یک بار بازدید از پروژه‌های نهضت ملی مسکن را در برنامه خواهم داشت و خوشبختانه به کیفیت ساخت و سازها در پروژه‌های مسکن ملی در استان زنجان به خوبی توجه شده است.

استاندار زنجان با بیان اینکه مسئولان مربوطه به ویژه راه و شهرسازی باید شبانه روزی در این زمینه فعال باشند تا نتیجه مطلوب حاصل شود، افزود: نباید در این خصوص کوتاهی صورت گیرد.

تاخیری که موجب افزایش قیمت‌ها می‌شود برای مردم قابل تحمل نیست

افشارچی با تاکید بر اینکه حوزه عمرانی استانداری نیز به صورت هفتگی نظارت‌های میدانی را انجام خواهد داد تا قولی که به مردم داده شده با کمترین مشکل به نتیجه برسد، افزود: تاخیری که موجب افزایش قیمت‌ها می‌شود برای مردم قابل تحمل نیست.

وی با بیان اینکه جلسه‌ای با پیمانکاران نهضت ملی مسکن در استان برگزار خواهد شد تا موارد و مشکلات این حوزه بررسی و برطرف شود، ادامه داد: اردیبهشت امسال به لحاظ حجم تسهیلات تخصیصی معضلاتی وجود داشت که با رایزنی‌های انجام گرفته این مشکلات برطرف شد.

استاندار زنجان با بیان اینکه تمام دستگاه‌های متولی امر تمام توان خود را برای احداث واحدهای مسکن ملی در نظر بگیرند، ادامه داد: باید تاخیرها به حداقل خود برسد تا هر چه سریع‌تر شاهد خانه دار شدن مردم باشیم.

افشارچی با بیان اینکه یکی از ابزارهای مهم بخش مسکن پیگیری و نظارت‌های مستمر است، گفت: باید این مهم به جد مورد توجه قرار گیرد و همچنین جلسه‌ای با پیمانکاران مسکن ملی این استان برگزار خواهد شد تا مشکلات این حوزه بررسی و مرتفع شود.