شناسهٔ خبر: 123283 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان خبر داد؛

تلاش بیش از ۵ هزار مهندس خوزستانی برای اخذ پروانه اشتغال

گزارش تصویری برگزاری آزمون ورود به حرفه مهندسان در خوزستان مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان گفت: بیش از ۵ هزار نفر از مهندسان خوزستانی در دو روز متوالی برای اخد پروانه اشتغال تلاش کردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خوزستان)، محمد حسین پناهی فر مدیر کل راه و شهرسازی خوزستان اظهار کرد: به استناد ماده چهار قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان، اعطای صلاحیت حرفه‌ای در مورد مهندسان از طریق دریافت پروانه اشتغال به کار مهندسی و در مورد کاردان‌های فنی و معماران تجربی از طریق پروانه اشتغال به کار کاردانی یا تجربی است.

وی تصریح‌کرد: اشتغال اشخاص حقیقی و حقوقی در امور فنی در بخش های ساختمان و شهرسازی مستلزم داشتن صلاحیت حرفه‌ای است.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان بیان کرد: هر ساله به منظور احراز صلاحیت، آزمون ورود به این حرفه به صورت سراسری برگزار می‌شود که قبولی در این آزمون‌ها یکی از شرایط لازم برای اخذ پروانه اشتغال خواهد بود.

وی ادامه‌ داد: با توجه به شیوع بیماری کرونا در سالهای اخیر و به منظور رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و با هدف افزایش میزان اشتغال فرآیند آزمون امسال در ۴ مقطع زمانی برنامه ریزی شده است.

پناهی فر با بیان اینکه آزمون ورود به حرفه مهندسان در استان همزمان با سراسر کشور در روزهای پنجشنبه و جمعه ۸ و ۹ دیماه برگزار شده است اظهار داشت: این آزمون در چهار حوزه اهواز مجتمع آموزش عالی جهاد دانشگاهی خوزستان، دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول، دانشگاه آزاد اسلامی واحد بهبهان و دانشگاه آزاد واحد خرمشهر در ۷ رشته مهندسی، معماری صلاحیت های (نظارت و اجرا) ، عمران صلاحیت های (نظارت، محاسبات و اجرا)، تاسیسات مکانیکی (نظارت، طراحی و اجرا)، تاسیسات برقی (نظارت، طراحی و اجرا)، ، شهرسازی، نقشه برداری و ترافیک برای اخذ پروانه اشتغال به کار مهندسی برگزار شد.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان گفت: در این دوره تعداد ۵ هزار و ۸۸۲ نفر در آزمون شرکت کردند. وی افزود: از این تعداد ۱۸ درصد از شرکت کنندگان را بانوان و ۸۲ درصد را آقایان تشکیل دادند.