شناسهٔ خبر: 123284 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در ۹ ماه سال جاری انجام شد؛

جابجایی بیش از ۷ میلیون و ۴۰۰ هزار تن کالا از مبادی استان سمنان

photo_2022-12-29_10-44-46.jpg رئیس اداره حمل و نقل کالا و مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان از جابجایی نزدیک به ۷ میلیون و ۴۰۰ هزار تن کالا توسط ناوگان حمل و نقل جاده‌ای استان طی ۹ ماهه سالجاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(سمنان) مجید عرفانی تبار رئیس اداره حمل و نقل کالا و مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان اظهار داشت: طی نه ماهه سال جاری بیش از  ۴۶۰ هزار بارنامه صادر و نزدیک به ۷ میلیون و ۴۰۰ هزار تن کالا از مبادی استان سمنان به اقصی نقاط کشور جابجا شده است.
عرفانی تبار از گچ، سیمان، خاک معدنی، نمک و سویا بوده بعنوان بیشترین کالاهای حمل شده در سطح استان یاد کرد و افزود: در حمل مصالح ساختمانی تهران و اصفهان، در حمل کلینگر پایانه شلمچه و در جابجایی سویا تهران و بندر امیرآباد از عمده مقاصد بارهای حمل شده بوده اند.
وی صدور بارنامه الکترونیکی را تحولی در حوزه حمل و نقل جاده ای خواند و گفت: ایجاد امنیت بیشتر در جابجایی حمل و نقل کالا، بهبود استانداردهای حمل بار، افزایش ایمنی، کاهش تلفات جاده‌ای و برقراری عدالت توزیع بار از مهمترین مزایایی است که با ایجاد این تحول بزرگ در سال جاری به سرانجام رسیده است.
رئیس اداره حمل و نقل کالا و مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان در پایان یادآور شد: باید توجه داشت که برای صدور بارنامه به‌ عنوان سند رسمی حمل کالا مدت‌ هاست از فناوری اطلاعات استفاده می‌ گردد و در این پروسه کمیته صدور بارنامه سازمان با نظارت مضاعف نسبت به مقاصد غیر واقعی و جعلی حساسیت نشان داده و برخورد جدی دارد لذا از رانندگان و شرکت های حمل و نقل کالا درخواست داریم در این موضوع با دقت بیشتری عمل نمایند.