شناسهٔ خبر: 123292 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان خبر داد؛

برقراری پروازهای کارگو از فرودگاه سردارجنگل رشت به کشورهای حوزه CIS

فرودگاه رشت معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان به همراه جمعی از مدیران ارشد حوزه اقتصادی استان گیلان در بازدید از فرودگاه سردارجنگل رشت، از برقراری پرواز کارگو از این فرودگاه به کشورهای حوزه CIS در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی  سید محمد اسحاقی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان به همراه جمعی از مدیران ارشد حوزه اقتصادی استان گیلان در بازدید از فرودگاه سردارجنگل رشت، از برقراری پرواز کارگو از این فرودگاه به کشورهای حوزه CIS در آینده نزدیک خبر داد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان در این خصوص گفت: پیرو رایزنی های صورت گرفته، پس از سال ها وعده برقراری پروازهای کارگو از فرودگاه سردار جنگل رشت ، پروازهای کارگو از مبدا فرودگاه استان گیلان توسط شرکت‌های هواپیمایی متقاضی، انجام خواهد شد و در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین، استان گیلان به عنوان هاب لجستیک صادرات بارهوایی شمال کشور نقش آفرین خواهد بود.

 اسحاقی افزود: باتوجه به درخواست رسمی اتاق‌های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ۵استان ( گیلان، همدان، قزوین، اردبیل و زنجان) جهت انجام صادرات بار هوایی از فرودگاه سردارجنگل رشت، برقراری پروازهای مذکور بصورت منظم وهفتگی انجام خواهد شد.

وی از استقرار زیرساخت‌های مورد نیاز جهت این مهم منجمله الزامات گمرک، قرنطینه و... در مرز بین المللی باری در اداره کل فرودگاه استان گیلان خبر داد و برضرورت تداوم و گسترش پروازهای کارگو از مبدا این فرودگاه با توجه به موقعیت استراتژیک استان گیلان به لحاظ قرارگیری در کریدورشمال به جنوب ( نوستراک) و ویژگیهای ممتاز و مزیت رقابتی فرودگاه بین المللی سردارجنگل رشت در برقراری پروازهای کارگو تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرودگاه استان گیلان،در این بازدید سید محسن میرحسینی مدیرکل فرودگاه استان گیلان نیز در خصوص عملکرد و زیرساخت‌های موجود در اداره کل فرودگاه استان توضیح داد و ضمن اشاره به عزم جدی واقدامات عملیاتی مجموعه مدیریتی کلان استان در تحقق این موضوع، از آمادگی کامل فرودگاه سردارجنگل رشت در تحقق و تداوم پروازهای باری مذکور خبر داد.