شناسهٔ خبر: 123311 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

همزمان با سراسر کشور انجام شد؛

آغاز دومین طرح کنترل تاخیر در مبدا ناوگان اتوبوسی استان سمنان

کنترل تاخیر اتوبوس سمنان.jpg معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان از طرح ویژه کنترل تاخیر در مبدا و هنگام سفر ناوگان عمومی حمل و نقل مسافر در راستای خدمات دهی مناسب به مسافران جاده‌ای خبر داد و افزود: این طرح از روز شنبه همزمان با سراسر کشور در پایانه‌های مسافری استان سمنان آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(سمنان) غلامرضا طحان معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان با بیان اینکه طرح کنترل تاخیر در مبدا و هنگام سفر ناوگان اتوبوسی، در راستای ارتقای سطح خدمات قابل ارائه به مسافران است اظهار داشت: در این طرح که با هدف جلب رضایت بیش از پیش شهروندان اجرا می شود ، کارشناسان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای در پایانه های مسافری مستقر شده و به صورت نظارت میدانی و کنترل سیستمی، تاخیر ناوگان اتوبوسی را بررسی نموده و با تخلفات احتمالی مطابق مقرارات مربوط برخورد قانونی خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: این طرح پیشتر در تیرماه سال جاری انجام شده و از تاریخ دهم لغایت شانزدهم دی ماه نیز برای دومین بار در کلیه پایانه‌های عمومی مسافری استان به اجرا درآمده است.

طحان تصریح کرد: طرح ویژه کنترل تاخیر در مبدا و هنگام سفر ناوگان عمومی حمل و نقل مسافر در چارچوب نظارت بر اجرای تبصره یک و دو ماده ۶ ضوابط حمل و نقل مسافر و بند ۶ منشور حقوق مسافر است و با جدیت پیگیری می شود.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان  استفاده از سامانه "پلاک خوان" و "سپهتن" برای کنترل زمان سفر از مبدا تا مقصد را از مزایای این طرح برای مسافران دانست و گفت: کنترل در مقصد ناوگان ورودی به هر استان و مستند سازی تخلفات تاخیرهای غیر معمول هنگام سفر و ارجاع با قید فوریت آن به استان مبدا حرکت از دیگر مزایای طرح یاد شده است.

طحان با تاکید بر اینکه در استان سمنان ساعت حرکت اتوبوس‌ها به گونه‌ای تنظیم شده که سفر ناوگان با کمترین تاخیر انجام می‌شود تصریح کرد: در رسیدگی به تخلفات بخش حمل و نقل مسافر جدی هستیم و با در نظر داشتن حق و حقوق مسافرین آمادگی داریم در کمترین زمان به تخلفات احتمالی رسیدگی کنیم.

وی ادامه داد: سامانه تلفنی و پیامکی ۱۴۱ اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان بصورت شبانه روزی آماده دریافت نظرات، پیشنهادات، انتقادات و شکایات مردمی است و انتظار داریم مسافران در صورت مشاهده تخلف از سوی رانندگان در مبدا و هنگام سفر مراتب را با این سامانه در میان بگذارند.