شناسهٔ خبر: 123349 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان مبارکه خبر داد؛

پیشرفت ۶۰ درصدی طرح نهضت ملی مسکن مبارکه

حسین صفری - مبارکه- اصفهان رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان مبارکه گفت: در حال حاضر با تلاش های بعمل آمده ۱۵۰ واحد از طرح نهضت ملی مسکن شهرستان مبارکه به پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدی رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ حسین صفری رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان مبارکه در خصوص آخرین وضعیت طرح نهضت ملی مسکن این شهرستان اظهار داشت: بررسی شرایط بیش از دو هزار و ۴۰۰ متقاضی از لحاظ سابقه واگذاری دولتی (از سامانه جامع املاک و مستغلات)، استعلام سابقه مالکیت از اداره ثبت اسناد و املاک و استعلام تسهیلات بانک مسکن انجام پذیرفته است.  

وی افزود: بیش از یکهزار و ۶۰۰ متقاضی نیز به قرمز شدن فرم ج خود اعتراض داشتند که پس از مراجعه به این اداره، بررسی‌های لازم در این خصوص بعمل آمد.  

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان مبارکه با بیان اینکه تعداد ۱۵۰ واحد از طرح نهضت ملی مسکن این شهرستان ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد اذعان داشت: بمنظو تامین زمین جهت اجرای این طرح،  قطعه زمینی با مساحت تقریبی ۱۵ هکتار از اراضی جنب مسکن مهر دیزیچه به این امر اختصاص داده شده که مراحل تفکیک و مصوبه شورای مسکن در دست اقدام است.  

صفری در خصوص وضعیت طرح‌های توسعه شهری شهرستان مبارکه عنوان کرد: در حال حاضر طرح جامع شهر مبارکه در دست بازنگری بوده جلسات کمیته کارشناسی آن به پایان رسیده و در حال تصویب است، همچنین طرح‌های تفصیلی شهرهای زیباشهر، طالخونچه، کرکوند و دیزیچه نیز در دست تهیه و اقدام است.  

وی با بیان اینکه ایجاد تردد ایمن و رفع نقاط حادثه خیز یکی از اولویت های کاری این اداره است گفت: هم اکنون پروژه احداث باند دوم محور مبارکه – بروجن به طول ۲۸ کیلومتر با ردیف اعتبار ملی در شهرستان مبارکه در دست اجرا است.  

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان مبارکه در رابطه با اراضی دولتی واگذار شده این شهرستان در سالجای بیان داشت: مطابق با سیاست گذاری‌های معاونت املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان و در راستای تامین خدمات در محدوده و حریم شهرهای شهرستان مبارکه، در مجموع شش هزار و ۵۰۰ مترمربع از اراضی دولتی با کاربری‌های مختلف واگذار شد.  

وی افزود: این اراضی شامل دو قطعه زمین با کاربری اداری به مساحت ۷۰۰ مترمربع، ۱۲ قطعه زمین با کاربری تجاری به مساحت ۳۰۰ مترمربع و دو قطعه زمین با کاربری صنعتی به مساحت ۵ هزار و ۵۰۰ مترمربع بوده است.