شناسهٔ خبر: 123359 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه‌ و شهرسازی استان زنجان :

دادستان زنجان به خرید و فروش غیرقانونی امتیاز نهضت مسکن ملی ورود جدی دارد

شاهین فر زنجان معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه‌ و شهرسازی استان زنجان، با تاکید براینکه دادستان زنجان خرید و فروش امتیاز نهضت مسکن ملی را غیرقانونی اعلام کرده است،گفت: این مقام قضایی خواستار توجه بیشتر به این موضوع را دارند.

 سعید شاهین فر در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (زنجان)،با بیان اینکه دادستان عمومی و انقلاب زنجان با ارسال نامه‌ای به ریاست اتاق اصناف استان خواستار ممنوعیت خرید و فروش امتیاز نهضت مسکن ملی شده است، گفت: دادستان زنجان به این موضوع توجه ویژه ای دارند. 

وی بیان داشت: در نامه دادستان عنوان شده که متأسفانه برخی از مشاوران املاک در سطح شهر اقدام به خرید و فروش امتیاز طرح نهضت مسکن ملی می کنند که این اقدام غیرقانونی بوده و ممنوع است. 

معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه‌و شهرسازی استان زنجان گفت: حتی در مواردی نیز واگذاری این امتیاز همزمان به اشخاص متعدد و با دریافت مبالغی از چندین فرد انجام شده که باعث از دست رفتن سرمایه افراد فریب خورده و افزایش مراجعین به مراجع قضائی شده است.

شاهین فر تاکید کرد: بر اساس اعلام دادستان زنجان از آنجایی که این امتیاز در این مرحله قائم به شخص محسوب می‌شود و از طرفی واگذاری آن با اهداف طرح منافات دارد که مشخص نبودن اوصاف مورد قرارداد زمینه بروز اختلافات آینده را نیز به همراه خواهد داشت.  

وی افزود: مقتضی است در راستای صیانت از حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم و تشکیل پرونده‌های قضائی، تمام مشاورین املاک سطح شهر از تنظیم  و انعقاد قرار داد واگذاری این امتیاز خودداری کنند. 

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان ادامه داد: بازرسی‌های مستمر و منظمی به منظور مقابله با تخلفات در این حوزه انجام شده و با تاکید مقام قضائی در بازه زمانی ۳۰ روز آینده موارد به مقامات مربوطه ارسال خواهد شد. 

شاهین فر در پایان متذکر شد: متقاضیان نهضت مسکن ملی فریب دلالان و سودجویان را نخورند و امتیاز خانه دار شدن را از دست ندهند.