شناسهٔ خبر: 123409 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

البرز رتبه بهترین عملکرد را در حوزه ایمنی و ترافیک کسب کرد

کسب رتبه اول ایمنی و ترافیک راهداری استان البرز براساس سنجش عملکرد شاخص‌های ایمنی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور در ۹ ماهه سال جاری رتبه اول را به خود اختصاص داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(البرز)، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور در گزارشی رتبه‌بندی ادارات‌کل خود را براساس سنجش عملکرد شاخص‌های ایمنی حوزه حمل و نقل در ۹ ماهه سال جاری اعلام کرد.

براساس رتبه‌بندی اعلام شده، بخش ایمنی و ترافیک این اداره‌کل توانست در مجموع شاخص‌های کاهش تلفات، اضافه تناژ، معاینه فنی، صور پروانه ترافیکی، رتبه اول را در بین سایر ادارات‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور به دست آورد.

در حوزه صدور پروانه عبور بار ترافیکی امسال در این استان دو هزار و ۱۱ پروانه صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۱ درصد افزایش داشته است.

در حوزه کشف اضافه تناژ بار نیز در ۹ ماهه سال جاری با کشف ۹۲۲ تن بار اضافه در محورهای البرز نسبت به سال گذشته افزایش ۱۴۶ درصدی داشته‌ایم.

در این بازه زمانی تعداد مراجعه به مراکز معاینه فنی خودرو سنگین نیز ‌ ۳۷ هزار و ۵۴۹ بوده که از این تعداد ۱۱ هزارو ۷۸۷ ردی مرتبه اول بودند و به این ترتیب ۳۱ درصد مراجعات به دلیل عدم تطابق با استانداردهای تعریف شده در همان مرحله اول رد شده‌اند.