شناسهٔ خبر: 123428 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان خبر داد

اجرای برنامه مطالعاتی برای کاهش تصادفات در محورهای استان زنجان

آزادراه زنجان- تبریز مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: معتقدیم که تنها عملیات اجرایی در راستای رفع ایردات جاده، ایمنی محورها را افزایش نمی‌دهد بلکه نیروی انسانی (راننده‌ها) و خودروهای کشور در افزایش تلفات انسانی دخیل هستند.

جعفر قزوینیان، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (استان زنجان) بر لزوم افزایش روشنایی در جاده‌ها تاکید کرد و گفت: تنها عملیات اجرایی در راستای رفع ایردات جاده، ایمنی محورها را افزایش نمی‌دهد بلکه با توجه به بالا بودن تصادفات در جاده‌های ۴ خطه که حتی بیشتر از جاده دو خطه است، نیروی انسانی (راننده‌ها) و خودروهای کشور در افزایش تلفات انسانی نقش دارند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان با اشاره به افزایش ۸ درصدی تصادفات منجر به فوت در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل از اجرای برنامه مطالعاتی با هدف کاهش تصادفات و تلفات انسانی در محورهای مواصلاتی استان زنجان خبر داد.

این مسئول میزان روشنایی فعال محورهای استان زنجان را ۱۳۰ کیلومتر اعلام کرد و افزود: این روشنایی‌ها عمدتا در آزادراه‌های زنجان- قزوین و زنجان- تبریز نصب شده‌اند.

قزوینیان با بیان اینکه طبق مطالعات صورت گرفته، نقش روشنایی در ایمنی جاده‌ها بیش از ۵ درصد نیست، ادامه داد: در حدود ۱۵ سال قبل میزان تخصیص اعتبارات در این حوزه مطلوب بود. با توجه به برنامه سازمان راهداری و توزیع اعتبارات، برای نصب روشنایی در نقاط مه‌گیر الزام است با این وجود پیگیر افزایش روشنایی در محورهای مواصلاتی هستیم. البته نصب روشنایی برای ۲۰ کیلومتر از محورها را در دستور کار قرار داده‌ایم اما اعتبارات قطره‌چکانی است.

انتهای پیام/