شناسهٔ خبر: 123461 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

 مدیرکل دفتر مشارکت و جذب سرمایه شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور مطرح کرد

جذب بیش از ۱۳ هزار میلیارد ریال اعتبار از محل تسهیلات قانون بودجه در پروژه های شرکت ساخت

زیرساخت مدیرکل دفتر مشارکت و جذب سرمایه شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: این شرکت در سالجاری با جذب بیش از ۱۳۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل بند (ز) تبصره ۴ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ در میان کلیه دستگاه های اجرایی دولت با اختلاف در رتبه نخست قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ، سید جلال افتخاریان مدیرکل دفتر مشارکت و جذب سرمایه شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور از رتبه نخست شرکت ساخت و توسعه در جذب تسهیلات ماده ۵۶ قانون الحاق در میان دستگاه های اجرایی دولت خبر داد اظهار داشت:‌ در راستای تامین منابع مالی تسریع و اتمام پروژه های زیرساختی حمل و نقل کشور از طریق تسهیلات لحاظ شده در قانون بودجه به استناد بند (ز) تبصره ۴ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ و ماده ۵۶ قانون الحاق از ابتدای سالجاری شرکت ساخت وتوسعه موفق به اخذ ۱۳۰۷۵ میلیارد ریال اعتبار شده است.

وی همچنین تعداد پروژه های مشمول استفاده از تسهیلات ماده ۵۶ قانون الحاق را ۲۶ طرح اعلام کرد و گفت: از این تعداد، یک پروژه ریلی، یک پروژه آزادراهی و ۲۴ طرح راه و بزرگراهی است.


افتخاریان راه آهن میانه- اردبیل را یکی از طرح های مهم ریلی کشور دانست و گفت: تاکنون ۲ هزار میلیارد ریال از بانک رفاه کارگران و ۱۲۰۰ میلیارد ریال از بانک سپه به پروژه تخصیص یافته است.


وی افزود: دریافت ۱۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار از بانک سینا برای عملیات اجرایی منطقه دو آزادراه تهران- شمال و همچنین بخشی از طرح های بزرگراهی مهم در کریدورهای ترانزیتی و گلوگاه های ترافیکی در سراسر کشور بخش دیگری از پروژه های مشمول دریافت تسهیلات هستند.


مدیرکل دفتر مشارکت و جذب سرمایه استفاده از این تسهیلات را موجب تسریع در عملیات اجرایی پروژه های راهسازی دانست و ادامه داد: با توجه به نرخ تورم و افزایش هزینه های اجرای پروژه، کمبود اعتبارات موجب افزایش هزینه ها و مدت زمان اجرای آنها می شود که با استفاده از این تسهیلات با کاهش مدت زمان اجرای طرح علاوه بر صرفه جویی در هزینه ها، عواید بهره برداری از مسیر نیز زودتر حاصل می شود و هم در توسعه یافتگی کشور نقش مستقیم دارد.


به گزارش شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور افتخاریان اظهار امیدواری کرد که با همکاری بانک های کشور در تامین منابع مالی، عملیات اجرای طرح های بیشتری با استفاده از این تسهیلات تسریع می شود.