شناسهٔ خبر: 123462 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه وشهرسازی کردستان:

آغاز عملیات اجرایی حدود ۱۴۰۰۰ واحد نهضت ملی مسکن در آینده نزدیک/ ۱۵۰۰ هکتار زمین برای طرح نهضت ملی مسکن در کردستان نیاز است

الیاسی مدیرکل راه و شهرسازی کردستان با اشاره به اینکه یک هزار و ۵۳۳ هکتار زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در مناطق مختلف استان نیاز است، گفت: افزون بر هفت هزار واحد در دست ساخت، با توجه به اقدامات انجام شده آماده ایم عملیات اجرایی حدود ۱۴ هزار واحد نهضت ملی را در کردستان به زودی شروع کنیم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی( کردستان)، جهانگیر الیاسی در دهمین جلسه شورای مسکن استان کردستان به ارائه گزارشی از اقدامات نهضت ملی مسکن در استان پرداخت و اظهار کرد: طبق برآورد صورت گرفته به ازای ساخت هر ۵۰ واحد به یک هکتار زمین نیاز است و در مجموع یک هزار و ۵۳۳ هکتار زمین برای اجرای پروژه نهضت ملی مسکن در استان نیاز است که در حال حاضر در برخی از شهرستان های استان از جمله مریوان کمبود زمین وجود دارد.

وی ازحذف قیمت به عنوان شاخص مهم در کاهش هزینه ساخت مسکن واز جمله خدمات دولت برای اجرای طرخ نهضت ملی مسکن یاد کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان گفت: سهمیه ابلاغی کردستان ۸۷ هزار و۲۳۹ واحد است که پس از کسر سهمیه های روستایی،بازآفرینی شهری،خود مالکی واستیجاری، سهمیه ساخت مسکن ملی در استان توسط راه وشهرسازی را ۳۶ هزار و ۷۸۱ واحداست.

وی افزود: این تعداد واحد مسکونی باید در چهار سال ساخته و به مردم تحویل داده شود.

الیاسی اضافه کرد: از تعداد کل ثبت نام شدگان ۱۴۵ هزار و ۱۵۸ نفر تایید شدند و بعد از استعلام ۱۲ گانه، ۷۶ هزار و ۶۴۸ نفر تایید نهایی شدند.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان گفت: در شهرستانی مانند دیواندره تکلیف ساخت مسکن یک هزار و ۱۱۵ واحد است و پنج هزار و ۷۴۳ نفر تایید شدند و براساس آمارهای موجود در این شهرستان سه هزار و ۳۰۰ خانوار اجاره نشین هستند و این نشان می دهد تعداد زیادی از روستاییان هم برای دریافت واحد مسکونی در این طرح ثبت نام کردند.

الیاسی اظهار کرد: شرایط مذکور بیانگر این است که با اجرای این طرح بخشی از جمعیت روستایی به شهرها مهاجرت می کنند و می طلبد این مهم مورد بررسی قرار گیرد.

وی یادآور شد: مجوز واگذاری گروهی مسکن را دریافت کردیم و می طلبد دستگاه های خدمات رسان هم برای تامین آب، برق و گاز این واحدها برنامه جامعی از لحاظ تخصیص اعتبار داشته باشند.