شناسهٔ خبر: 123466 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان اردبیل:

امکان ثبت‌نام مجدد طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای استان اردبیل فراهم شد

محمد زارع حسین زاده معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: در مرحله‌ هشتم ثبت نام طرح نهضت ملی مسکن امکان نام‌نویسی مجدد در مرکز استان و شهرهای تابعه فراهم شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ( استان اردبیل ) ، محمد زارع حسین زاده معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل با اعلام این مطلب افزود : با توجه به اینکه در مرحله‌ی هشتم ثبت نام طرح نهضت ملی مسکن امکان نام‌نویسی در شهر اردبیل و شهرهای استان فراهم شده است متقاضیان واجد شرایط مسکن می‌توانند با مراجعه به سامانه طرح های حمایتی مسکن به آدرس saman.mrud.ir نسبت به ثبت نام در شهرهای استان اردبیل اقدام کنند.

وی گفت : با توجه به رویکرد وزارت راه و شهرسازی، مهلت زمانی برای ثبت نام نهضت ملی مسکن تعیین نمی‌شود و در واقع نام ‌نویسی تا تکمیل ظرفیت ادامه دارد و صرفا در شهرهائی ثبت نام صورت می پذیرد که ظرفیت مازاد زمین وجود داشته باشد یا زمین جدید شناسائی و تامین شده باشد.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل افزود : ثبت نام از متقاضیان در سقف ظرفیت مازاد زمین‌های تامین شده قبلی یا زمین‌های تامین شده جدید در هر شهر انجام و پس از تکمیل ظرفیت ثبت‌نام در هر شهر، سامانه در آن شهر بسته می‌شود.

زارع حسین زاده به مفاد قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن و آیین‌نامه مربوطه و شرایط و مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام و پالایش متقاضیان به آن اشاره کرد و گفت : بر اساس آیین‌نامه اجرایی قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن متقاضی و افراد تحت سرپرستی، باید فاقد زمین مسکونی یا واحد مسکونی باشد و از تاریخ ۲۲ بهمن ۱۳۵۷از هیچ‌یک از امکانات نهادهای عمومی غیردولتی مربوط به تأمین مسکن شامل زمین، واحد مسکونی و یا تسهیلات یارانه‌ای خرید و یا ساخت واحد مسکونی استفاده نکرده باشد.

وی ادامه داد : متقاضی باید متأهل یا سرپرست خانوار باشد و زنان مجرد مشروط به داشتن حداقل ۳۵ سال سن ، مردان مجرد مشروط به داشتن حداقل ۴۵ سال سن ، نخبگان علمی با معرفی بنیاد ملی نخبگان کشور ، معلولان جسمی، حرکتی با دارا بودن حداقل ۲۰ سال سن و با معرفی سازمان بهزیستی کشور ، بیماران خاص بر اساس ضوابط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ، مردان مجرد بین ۲۳ تا ۴۵ سال تمام به شرط ارائه تعهدنامه محضری در خصوص ارائه سند رسمی ازدواج در زمان واگذاری واحد می‌توانند بدون شرط تاهل و بدون شرط سرپرست خانوار بودن در زمره متقاضیان واجد شرایط قرار گیرند و متقاضی باید دارای دست‌کم پنج سال سابقه سکونت اخیر در شهر مورد تقاضا باشد.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل در مدارک مورد نیاز در زمان ثبت نام هم اشاره کرد و افزود : بارگذاری تصویر کارت ملی متقاضی ، تصویر شناسنامه متقاضی و افراد تحت سرپرستی و تصویر گواهی سرپرستی در صورت ضرورت از مدارک لازم در زمان ثبت نام است.

وی تاکید کرد : متقاضی باید پس از ثبت نام جهت بارگذاری تصاویر مدارک یادشده به بخش مشاهده و پیگیری درخواست در سامانه طرح های حمایتی مسکن وزارت راه و شهرسازی به آدرسsaman.mrud.ir  مراجعه کند.

زارع حسین زاده با اشاره به اینکه متقاضی همه شرایط فوق را مطالعه کرده و آن را می‌پذیرد ادامه داد : ثبت‌نام در سامانه طرح های حمایتی مسکن وزارت راه و شهرسازی به معنای تأیید شرایط متقاضی و تعهد ارائه واحد مسکونی به متقاضی نیست و هر زمان که واجد شرایط نبودن متقاضی طرح محرز شود، متقاضی از طرح جاری حذف شده و حق هیچ‌گونه اعتراض نخواهد داشت.