شناسهٔ خبر: 123477 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در جلسه کمیسیون ایمنی راههای استان آذربایجان شرقی مطرح شد:

لزوم اقدامات جدی پیشگیرانه برای کاهش تصادفات در استان

کمیسیون ایمنی حمل ونقل آذربایجان شرقی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی کاهش تصادفات در استان را نیاز به اقدامات جدی پیشگیرانه از بعد عملیاتی و نظارتی دانست.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از آذربایجان شرقی جبارعلی ذاکری؛ معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در جلسه کمیسیون ایمنی راههای استان خاطرنشان کرد: روند تصادفات و تلفات ناشی از آن در استان افزایشی است و وضعیت مناسبی ندارد.

وی از بزرگراه شهید کسایی تبریز به عنوان یکی از نقاط حادثه خیز استان یاد کرد و افزود: این بزرگراه به ویژه در ورودی تبریز بسیار پرحادثه است که قرار شده است با هماهنگی با شهرداری تبریز رفوژ یا گذرگاه میانی این بزرگراه در ورودی تبریز حذف و تا پایان خرداد ماه یک خط عبوری به آن اضافه شود.

وی همچنین گفت: تردد ۱۳ درصدی خودروهای سنگین در ورودی شهرهای استان نیز عدد بالایی است و نیاز است که راه آهن حمل بخشی از این بار را بر عهده بگیرد.

معاون امور عمرانی استاندار همچنین از دانشگاه علوم پزشکی تبریز خواست برای تجهیز و تقویت بیمارستان طالقانی تبریز برای خدمات دهی به تصادفی های غرب تبریز هر چه سریعتر اقدام کند.

وی همچنین گفت: دلایل تصادفات بزرگراه تبریز- سهند نیز با کار کارشناسی بررسی شود و علایم هشدار دهنده در این مسیر افزایش یابد.

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان نیزدراین جلسه گزارشی درمورد آمادگی برای عملیات راهداری زمستانی  ارائه نمود وگفت ۳۷۸ دستگاه ماشین آلات سنگین، نیمه سنگین وسبک با ۱۲۱۹ نفر پرسنل درقالب ۲۱۶ اکیپ درراهدارخانه های استان برای اجرای عملیات راهداری زمستانی آماده شده است.

اورجعلی علیزاده افزود : ازسال ۱۳۹۸ که دبیری کمیسیون ایمنی راهها استان به این اداره کل واگذارشده تعداد ۲۹ جلسه با ۲۵۲ مصوبه برگزارشده است که درارتقای ایمنی تردداستان نقش به سزایی ایفا کرده است. وی ادامه داد:  درنه ماهه اخیر ترددبیش از ۲۸۶ میلیون خودرودراستان ثبت شده که ۱۳ درصد خودروهای سنگین و ۸۷ درصد خودروهای سبک بوده است.

رئیس پلیس راه استان نیز در این جلسه گفت : در سوانح رانندگی استان در ۸ ماهه امسال ۵۸۹ فوتی و ۴۰۰ مجروح داریم و محورهای اهر- تبریز، بناب - تبریز و تبریز - میانه از محورهای خطرناک و پرحادثه استان است که نیاز به توسعه و تعریض و ایمن سازی دارد.

سرهنگ کریم نژاد علت عمده بروز سوانح رانندگی را بی توجهی به ویژه در نتیجه استفاده از گوشی همراه، تجاوز به چپ، تخطی از سرعت مطمئنه، خستگی و خواب آلودگی بیان کرد و یادآور شد: فوت ۳۸ درصدی سرنشینان خودروها نشان می دهد که بیشتر آنان بستن کمربند ایمنی را جدی نمی گیرند.