شناسهٔ خبر: 123494 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان خبر داد؛

تشکیل ۹۰ پرونده حقوقی علیه متصرفان اراضی ملی استان اصفهان 

علیرضا قاری قرآن - اصفهان مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به تشکیل ۹۰ پرونده حقوقی علیه متصرفان اراضی ملی استان اصفهان گفت: در راستای مبارزه با زمین‌خواری، امسال یکهزار و ۴۸ رای قضایی به نفع دولت و بیت المال اخذ شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان اظهار کرد: در سالجاری با تلاش‌های انجام شده ۹۰ مورد طرح دعوی و پرونده حقوقی علیه متصرفان اراضی ملی استان اصفهان تشکیل شده است.  

وی افزود: این متصرفان به بیش از ۱۰۲ هکتار از اراضی ملی و دولتی این استان دست درازی نموده‌اند که خوشبختانه با پیگیری‌های بعمل آمده زمین‌ها شناسایی و اقدامات قانونی در حال انجام است.  

مدیدکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه تثبیت مالکیت اراضی ملی و رسیدگی قاطع با موضوع زمین‌خواری از اولویت‌های کاری این اداره‌کل است، عنوان کرد: با پیگیری‌های حقوقی از سوی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان و با حمایت جدی دستگاه قضایی، امسال یکهزار و ۴۸ رای قضایی به نفع دولت و بیت المال اخذ شده است.  

وی افزود: این آرا مربوط به پرونده‌های مهم و حساس اختلافی این اداره کل با متصرفان و زمین‌خوارانِ ۱۲۳ هزار و ۲۰۹ هکتار از اراضی ملی در سطح استان اصفهان بوده است.    

قاری‌قرآن خاطرنشان کرد: با فعالیت های در حال انجام و پشتکار یگان حفاظت اراضی استان اصفهان همچنین تعامل بسیار مثبت اداره‌کل راه و شهرسازی با مجموعه قضایی استان شاهد توفیقاتی ارزنده در حوزه حفاظت از این اراضی ملی ارزشمند هستیم.  

وی بر اراده جدی و محکم این اداره‌کل در حفاظت از انفال تاکید کرد و گفت: اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان با آمادگی کامل با هرگونه دخل و تصرف در اراضی ملی به صورت قاطع برخورد کرده و کوچکترین اغماضی نخواهد داشت.