شناسهٔ خبر: 123515 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

افتتاح بخشی از واحدهای نهضت ملی مسکن در گنبد کاووس تا پایان سال جاری

راه و شهرسازی گلستان مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت: طرح نهضت ملی مسکن در شهر گنبد از وضعیت مطلوبی برخوردار بوده و تا پایان سال ۳۲ واحد از واحدهای مسکونی این طرح افتتاح خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزرات راه و شهرسازی (گلستان)، مهدی ملک رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان اظهار کرد: در راستای پیشبرد اهداف دولت سیزدهم در حوزه تولید و عرضه مسکن اداره کل راه و شهرسازی گلستان در شهرستان گنبدکاووس نسبت به تامین زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن اقدامات خوبی انجام داده است.

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان ادامه داد: طبق قانون جهش تولید مسکن تمامی دستگاه های دولتی موظفند که وظایف خود را در قبال اجرای طرح بزرگ نهضت ملی مسکن انجام دهند، که در این راستا ۶۵ هکتار از اراضی مازاد دولتی در گنبد به این طرح واگذار شد.

وی افزود: این اراضی در ضلع شمال شرقی گنبد قرار داشته و در حاضر به تملک سازمان ملی زمین و مسکن در امده است.

ملک از ثبت نام ۱۳ هزار متقاضی مسکن در گنبد کاووس سخن گفت و تصریح کرد: ۲۴ هکتار از اراضی سازمان ملی زمین و مسکن نیز در گنبد برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن و الحاق به طرح در دست طراحی قرار دارد.

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان در ادامه افزود: همچنین اداره کل راه و شهرسازی گلستان یک قطعه زمین به مساحت هفت هزار متر مربع در شهرک بهارستان گنبد را برای احداث ۹۶ واحد مسکونی در اختیار بنیاد مسکن و انقلاب اسلامی استان قرار داده است.

وی با بیان اینکه این پروژه هم اکنون ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: با تلاش های کارکنان اداره کل راه و شهرسازی و همکاری بین دستگاه های متولی، ۳۲ واحد از این پروژه ۹۶ واحدی تا پایان سال افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید.

ملک همچنین اظهار کرد: با اهتمام استاندار گلستان و برگزاری جلسات مکرر شورای مسکن استان و همچنین شهرستان، بخش اعظمی از نیاز ما در حوزه زمین از محل اراضی دولتی تامین شده و اکنون با مانعی برای اجرای این طرح در گنبد و ثبت نام متقاضیان مواجه نیستیم.

وی در ادامه از استفاده از ظرفیت بافت فرسوده شهری برای تامین نیاز مسکن استان خبر داد و گفت: در بافت های فرسوده استان ضوابط و بسته های تشویقی خوبی به سازندگان ارائه می شود که با استقبال سازندگان از این طرح ها، کمبود مسکن در گلستان جبران می شود.