شناسهٔ خبر: 123526 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان:

تسهیلات ویژه نوسازی به روستائیان ارائه می‌شود

راه و شهرسازی گلستان مدیرکل راه و شهرسازی گلستان از ارائه تسهیلات طرح ویژه بهسازی و نوسازی در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزرات راه و شهرسازی (گلستان)، مهدی ملک مدیرکل راه و شهرسازی گلستان اظهار کرد: سال گذشته تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی ساخت مسکن روستایی با نرخ سود ۵ درصد، در جلسه شورای عالی مسکن به تصویب رسید، اما اجرای آن با گذشت چندین ماه با وقفه مواجه بود.

وی افزود: در این راستا پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی با همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی درخصوص اصلاح مصوبه وام ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی به تایید هیات وزیران رسید.

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان ادامه داد: در آستانه ورود به نیمه دوم سال جاری، ابلاغیه این طرح به بانک های عامل ارسال شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان همچنین از آغاز پرداخت این تسهیلات در برخی از بانک ها سخن گفت.

ملک افزود: هیات وزیران در جلسه روز ۸ آبان ۱۴۰۱ به ریاست آیت‌الله سید ابراهیم رییسی، با هدف رفع موانع ساخت مسکن روستایی، پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی درخصوص اصلاح مصوبه مربوط به پرداخت تسهیلات بهسازی و نوسازی مسکن روستایی در سال ۱۴۰۱ را تصویب کرد.

وی در انتها یادآور شد: وزارت راه و شهرسازی مکلف است با همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بر اساس معیارهای شدت ضریب محرومیت، بالاتر بودن جمعیت نسبی و نسبت خانواده‌ های دچار بدمسکنی، روستاهای هدف را انتخاب و اشخاص مشمول با اولویت مددجویان کمیته امداد و بهزیستی به بانک عامل معرفی کند.