شناسهٔ خبر: 123531 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان عنوان کرد؛

اخذ تسهیلات ویژه بهسازی و نوسازی توسط روستائیان واجد شرایط

راه و شهرسازی گلستان مدیرکل راه و شهرسازی گلستان شرایط دریافت تسهیلات طرح ویژه بهسازی و نوسازی در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزرات راه و شهرسازی (گلستان)، مهدی ملک مدیرکل راه و شهرسازی گلستان اظهار کرد: افراد متقاضی تسهیلات مسکن روستایی که دارای شرایط ثبت نام هستند، می توانند با نرخ بهره بسیار کمی، این تسهیلات را از بانک های عامل، دریافت کرده و به صورت اقساطی، در مدت زمان حداکثر ۲۰ سال، نسبت به بازپرداخت وام خود اقدام کنند.

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان ادامه داد: عدم استفاده متقاضی از تسهیلات بانکی طرح ویژه نوسازی و بهسازی در روستاها و شهرهای زیر ۲۵هزار نفر جمعیت در سنوات گذشته یکی از شرایط دریافت این تسهیلات است.

وی افزود: همچنین متقاضیان باید پیش از این از امکانات دولتی مربوط به تامین مسکن شامل زمین، واحد مسکونی و یا تسهیلات یارانه ای خرید یا ساخت مسکن استفاده نکرده باشند.

ملک ادامه داد: متقاضیانی که از تاریخ تصویب تسهیلات مذکور در شورای‌عالی مسکن، نسبت به انعقاد قرارداد با بانک عامل اقدام کرده‌اند، می‌توانند از تسهیلات متمم تا سقف فردی تسهیلات (۲۰۰ میلیون تومان) از محل سهمیه سال ۱۴۰۱ و در چارچوب تضمین نامه صادره سازمان برنامه و بودجه کشور استفاده کنند و مابه التفاوت سود تعیین شده سهم متقاضی تا نرخ سود مصوب شورای پول و اعتبار از محل منابع صندوق ملی مسکن تضمین و تعهد می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت: همچنین متقاضیان ساکن در روستاهایی که در سنوات قبل کمتر از تسهیلات مسکن روستایی استفاده کرده و دارای بافت آسیب پذیر هستند و متقاضیان ساکن در روستاهای واقع در مناطق حادثه خیز کشور در اولویت دریافت این تسهیلات قرار دارند.

وی افزود: از دیگر متقاضیان اولویت دار می توان به متقاضیان ساکن در مناطق مشمول که دارای واحد مسکونی فرسوده یا کم مقاوم و غیر مقاوم بوده و قصد تخریب و نوسازی واحد مسکونی خود را دارند اشاره کرد.

ملک با بیان اینکه متقاضیان مرد مجردی که به سن قانونی رسیده و مشکل نظام وظیفه نداشته باشند نیز می توانند از طرح استفاده کنند، گفت: افرادی که در حوزه اجرای طرح‌های هادی و اصلاح معابر روستایی سکونت داشته و تمام یا بخش عمده‌ای از مسکن ها تخریب شده و یا در حال تخریب است و قصد نوسازی واحد خود را دارند نیز می توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان در انتها افزود: گفتنی است متقاضیان شهری در طرح‌های حمایتی مسکن، درصورت استفاده از تسهیلات مسکن در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت از سال ۱۳۸۴، امکان بهره‌مندی از طرح‌های حمایتی مسکن در شهرها را ندارند.