شناسهٔ خبر: 123572 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سومین سال یادبود شهیدحاج قاسم سلیمانی در اداره کل راه وشهرسازی گیلان برگزار شد

گیلان- برگزاری مراسم سومین سالگرد شهید قاسم سلیمانی مراسم بزرگداشت سومین سالگرد شهادت سردار دلها شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و همرزمانش ظهر امروز پس از اقامه نماز ظهر وعصر در سالن همایش اداره کل راه وشهرسازی گیلان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی(گیلان)، سومین سالگرد شهادت سردار سرافراز و دلاور اسلام سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس و همرزمان غیورش که در راه اعتلای عزت انسانهای آزاده منطقه و دور کردن دستان خونخوار استکبار از منابع ملی کشورها و سلطه اجانب و مستکبرین بر این کشورها و یاری مقاومت حق علیه باطل کوشیدند، مراسم یادبودی با حضور مدیرکل، معاونین وکارکنان راه وشهرسازی گیلان برگزار گردید.

در این مراسم پس از قرائت قرآن وذکر فاتحه ، سخنران مجلس حضرت حجت الاسلام والمسلمین علیرضا رضا نژاد خطیب ومبلغ دین با اشاره به اثر گذاری خون شهدا در اجتماع گفت: خداوند باریتعالی برای خون شهدا ارزش گذاری کرده وآنچه که خون شهدا را ارزشمند نموده، اثر گذاری معنوی بر روی اجتماع است.

وی خاطرنشان کرد: آنچه که شهادت حاج قاسم برای جامعه رقم زده، همبستگی اجتماعی است وحفظ اجتماع درسی است که باید از رفتار ایشان فرا بگیریم و شهادت ایشان پایه های اجتماع را محکم تر کرد.
حجت الاسلام رضانژاد با بیان اینکه مسولان جامعه باید نقص های موجود در جامعه را شناسایی و در راستای رفع آن اقدام کنند ، گفت:امروز باید باید به دنبال شناسایی دغدغه های شهید سلیمانی و اهدافی که شهادت ایشان ، آن ها را متوقف کرد باشیم‌ تا بتوانیم ادامه دهنده مسیر سبز ایشان باشیم.

وی به بیان بخش هایی از زندگی حاج قاسم سلیمانی در ابعاد مختلف و ذکر خاطراتی از رشادت های این سردار بزرگ در طول سالهای پس از انقلاب، شخصیت سردار سلیمانی را قابل تحسین دانست و افزود: شخصیت برجسته قاسم سلیمانی برای همگان یک الگوی ایثار و شجاعت است.

حجت الاسلام رضانژاد با اشاره به محبوبیت شهید حاج قاسم سلیمانی تصریح کرد:در خدمت اجتماع و مردم بودن موجب محبوبیت حاج قاسم سلیمانی شده ، باید دغدغه های شهید سلیمانی را شناسایی و به سرانجام برسانیم ، نگاه به اجتماع را عوض کرده و اجتماع خود را حفظ کنیم.

دراین برنامه که با مرثیه سرایی مداح اهل بیت علیهم السلام حاج مسعود عارفی همراه بود،حاضران با سوگواری و قرائت فاتحه، یاد و خاطره سردار سلیمانی را گرامی داشتند.