شناسهٔ خبر: 123589 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

عملیات اجرایی ۱۵۵۰ واحدی نهضت ملی مسکن شهرستان بندرانزلی آغاز شد

گیلان-آیین کلنگ زنی مسکن ملی در انزلی مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با تاکید بر اینکه بیش از ۸ هزار واحد مسکن نهضت ملی در استان در دست اجرا قرار دارد گفت: در طرح نهضت ملی مسکن تاکنون ۶۳۲۴ نفر از متقاضیان اقدام به ثبت نام و واریز وجه کردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی(گیلان)، آئین کلنگ زنی پروژه ۱۵۵۰ واحدی نهضت ملی مسکن در زمینی به مساحت ۸ هکتار در شهرستان بندر انزلی با حضور هادی رحمانی مدیرکل راه و شهرسازی گیلان، فرماندا و امام جمعه بندر انزلی، ناخدایکم حمیدرضا سعادت فرمانده ناوگان شمال کشور و مدیر ارشد وزارت دفاع در استان و جمعی از مدیران این شهرستان برگزار شد.

رحمانی مدیرکل راه و شهرسازی استان گیلان در آئین آغاز عملیات اجرایی پروژه ۱۵۵۰ واحدی مسکن ملی بندرانزلی گفت: در راستای سیاست های دولت سیزدهم در خصوص خانه دار کردن مردم و نقش حمایتی دولت در قالب اعطای زمین و تسهیلات بانکی عملیات اجرایی ۱۵۰۰ واحد نهضت مسکن ملی در شهرستان بندر انزلی آغاز شد.

وی با تاکید بر اتمام مراحل طراحی و مهندسی پروژه نهضت مسکن ملی بندرانزلی تصریح کرد: این پروژه در یک پروسه ۲۴ ماهه تحویل مردم داده خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان تاکید کرد: از این ۱۵۵۰ واحد مسکونی ۵۰۰ واحد برای کارکنان جهاد کشاورزی، ۵۰۰ واحد برای کارمندان نیروی دریایی و ۵۰۰ واحد برای اقشار دیگر بندر انزلی درنظر گرفته شده است و ۵۰ واحد دیگر از این پروژه در اختیار فرماندار محترم بندرانزلی است تا با لحاظ شرایط برای افرادی که توان سرمایه گذاری در اینگونه پروژه ها را ندارند در قالب سرایدار و نگهبانی درنظر گرفته شود.

وی با تاکیدبر اینکه سرانه عمومی از قبیل امکان مذهبی و تجاری در پروژه فوق  تعریف گردیه خاطر نشان کرد: در این پروژه بیش از ۳ هزار متر مربع قضای سبز و حدود ۷۵۰ متر مربع اماکن مذهبی پیش بینی شده است.

رئیس شورای هماهنگی راه و شهرسازی گیلان افزود: به ازای هر واحد مسکونی ۳۵۰ میلیون تومان تسهیلات با یک دوره تنفس سه ساله و با باز پرداخت ۱۷ ساله در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به وجود ظرفیت برای ثبت نام ۴ هزار متقاضی دیگر در سامانه طرح مسکن ملی تا پایان سال یادآور شد: در حال حاضر سیاست تیم کارشناسی مسکن و راه و شهرسازی گیلان مبنی بر تغییر شیوه ساخت در راستای کاهش قیمت تمام شده مسکن است.