شناسهٔ خبر: 123595 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

نفوذ سامانه بارشی از غرب و جنوب‌غرب به کشور/پیش‌بینی لغو پروازها و اختلال در سفرهای بین شهری برای استان‌های پربارش/شرایط بارش در پایتخت از فردا فراهم می‌شود

بارش برف در جاده کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام نفوذ سامانه بارشی از غرب و جنوب‌غرب به کشور از بارش برف و باران و احتمال لغو پروازها، اختلال در سفرهای بین‌شهری و بالاآمدن آب رودخانه‌ها در استان‌های پربارش خبر داد.

فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، وضعیت جوی را برای امروز ۱۴ دی و روزهای آتی اعلام کرد و گفت: امروز چهارشنبه با نفوذ سامانه بارشی از غرب و جنوب‌غرب در خوزستان، ایلام، بوشهر، شمال و غرب فارس، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، لرستان، کرمانشاه، کردستان و بتدریج در بخش‌هایی از غرب و جنوب اصفهان، همدان، زنجان، جنوب استان‌های آذربایجان‌غربی و شرقی بارش باران پیش‌بینی شده است که بارش‌ها در مناطق سردسیر و مرتفع به شکل برف و برای مناطق جنوبی کشور همراه با رعدوبرق همراه است.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: برای فردا در بیشتر مناطق کشور به جز بخش‌های جنوب‌شرق در سایر مناطق کشور شاهد بارندگی هستیم که بارش‌ها از روز شنبه به سمت نیمه شرقی کشور کشیده می‌شود. از بعدازظهر یکشنبه نیز سامانه بارشی از کشور خارج می‌شود.

گودرزی توضیح داد: شدت بارش‌ها در حد هشدار نارنجی برای امروز در کهگیلویه و بویراحمد، ایلام، خوزستان، فارس، بوشهر و جنوب لرستان، فردا پنجشنبه نیز استان‌های بوشهر، فارس، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب لرستان و ایلام و برای جمعه جنوب فارس، هرمزگان و جنوب بوشهر، بارش‌هایی به نسبت شدید دارند که این وضعیت سبب اختلال در سفرهای بین شهری و  داخل شهری می‌شود. همچنین بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، احتمال صاعقه و تاخیر و لغو پروازها وجود دارد.

وی گفت: با ورود سامانه بارشی از بعدازظهر امروز تا فردا، کاهش محسوس دما توام با بارش برف سنگین برای امشب در چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب لرستان و فردا در غرب چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب و غرب اصفهان، پیش‌بینی شده است که منجر به انسداد جاده‌ها و محورهای مواصلاتی به ویژه محورهای روستایی سردسیر، لغزندگی جاده‌ها و معابر می‌شود که حتما هموطنان باید تمهیدات لازم را در نظر داشته باشند.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: در تهران نیز امروز همچنان شاخص آلودگی بالاست و شرایط برای همه گروه های سنی ناسالم است. از امشب و طی فردا شرایط برای بارش باران و وزش باد در تهران مهیا می‌شود و این شرایط سبب کاهش غلظت آلاینده‌های جوی می‌شود. بیشینه دمای پایتخت امروز در ایستگاه مهرآباد به ۹ درجه بالای صفر می‌رسد.