شناسهٔ خبر: 123600 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان در نشست مشترک با هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان مطرح کرد:

شتاب در ساماندهی روابط بین صاحبان حرفه‌های مهندسی ساختمان و کارفرمایان را در اولویت قرار دهید

نشست مشترک مدیر کل راه و شهرسازی خوزستان با هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان گفت: اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان در راستای نظارت بیشتر بر حسن انجام خدمات مهندسی و کنترل مقررات ملی ساختمان، ضروری است شتاب دهی در ساماندهی روابط بین صاحبان حرفه های مهندسی ساختمان و کارفرمایان را در اولویت کاری خود قرار دهند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خوزستان)، محمد حسین پناهی فر، اظهار داشت: هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان برنامه ریزی نماید تا مطابق مصوبه شورای فنی استان که در نتیجه آسیب شناسی حادثه متروپل ابلاغ شده است، مهندسین ناظر علاوه بر گزارشات مرحله ای، نسبت به تهیه و ارسال گزارشات ماهانه از طریق اتوماسیون نیز اقدام کنند.

پناهی فر ارتقاء سامانه پذیرش سازمان را خواستار شد و اظهار داشت: امکان مانیتورینگ بتن ریزی ها در سطح استان میسر شود.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان گفت: عملکرد سازمان در راه اندازی سامانه پذیرش خدمات مهندسی، بسیار مطلوب بوده است.

پناهی فر ادامه داد: به منظور ارتقا فرآیند نظارت بر عملکرد مجریان ذیصلاح، ارتقای سامانه پذیرش به طوری که قابلیت رصد پروژه ها به صورت مکان محور و امکان ارسال گزارشات روزانه کارگاه توسط مجری فراهم شود، ضروری است.

وی افزود: همسان سازی سامانه ارجاع نظارت در سطح استان و راه اندازی سامانه ارجاع اشخاص حقوقی از ضروریات سازمان است.

پناهی فر تصریح کرد: به منظور آمادگی و مقابله با بحران های احتمالی، در طراحی و اجرای ساختمان ها رعایت پدافند غیرعامل الزامی بوده و راه اندازی کنترل نقشه های تفکیکی و شهرسازی توسط سازمان از تکالیف قانونی سازمان است.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان ادامه داد: برای توسعه و آبادانی استان تعامل و هگرایی سازمان نظام مهندسی ساختمان و سازمان نظام کاردانی ضروری و لازم است، انسجام و هماهنگی این دو نهاد نتایج مثبتی را برای استان به دنبال دارد.

در ابتدای این نشست کورش خواجوی، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان گزارشی از وضعیت خدمات رسانی این سازمان ارائه کرد.

وی ضمن تبریک انتصاب ،محمد حسین پناهی فر، بعنوان مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان اظهار داشت: از آنجایی که شما از اعضای اسبق هیات مدیره نظام مهندس ساختمان بوده و ارتباط نزدیکی با سازمان نظام مهندسی ساختمان استان داشته اید، مطمئن هستم که این مقطع زمانی در ارتباط میان اداره کل راه و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی ساختمان استان دوره ویژه ای خواهد بود و هم افزایی خوبی صورت خواهد گرفت.

خواجوی همصدایی در جامعه مهندسی را یکی از نیازهای مهم این جامعه عنوان کرد و گفت: نبود همصدایی به این جامعه آسیب وارد می کند، از همین روی همگرایی و انسجام را در سرلوحه کار خود قرار داده ایم.

در ادامه سایر اعضای هیات مدیره سازمان در این نشست تخصصی در ادامه، گزارش مبسوطی از چالش های پیش رو و اقدامات انجام شده سازمان و برنامه های آتی ارائه دادند.