شناسهٔ خبر: 123602 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل اعلام کرد؛

اجرای ۷ پروژه بازافرینی به ارزش ۱۰ میلیارد تومان اعتبار درشهرستان پارس آباد/ تاکید بر اهتمام لازم جهت اجرای پروژه های اقدام مشترک

محمد زارع حسین زاده معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: ۷ پروژه بازآفرینی به ارزش ۱۰ میلیارد تومان اعتبار در شهرستان پارس آباد تعریف شده که اجرای موفق این طرح ها نیازمند اجرای پروژه های اقدام مشترک است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ( استان اردبیل ) ، محمد زارع حسین زاده معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل در همایش سراسری بم سفیر نوسازی برای ایران قوی که در راستای ترویج نوسازی و مقاوم سازی واحدهای مسکونی فرسوده  در استان اردبیل برگزار شده با اعلام این مطلب افزود : از این تعداد فقط ۳ پروژه موفق به اجرا شده که این پروژه ها نیز هم اکنون نیمه کاره و یااز پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصدی برخوردارهستند.

وی عدم همکاری نهادها و ارگان های ذیربط را از اصلی ترین علت عدم موفقیت و ابترماندن این طرح عنوان کرد و خاطرنشان شد : در بحث بازآفرینی شهری پروژه های بسیار خوبی از جمله سالن ورزشی و پایگاه سلامت در شهرستان پارس آباد تعریف شده بود ولی از آنجایی که در تحویل زمین این پروژه ها به مشکل برخوردیم و ادارات مربوطه موفق به تحویل زمین نشدند مجبور به لغو قرار داد شدیم.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل ، شهرستان پارس آباد را بعلت داشتن مناطقی مثل زیر نهر تراب و محلاتی که در آن قسمت است بیشتر از سایر شهرستان ها نیازمند بحث بازآفرینی و مشوق های آن دانست و تصریح کرد : با توجه به اینکه در این خصوص همکاری لازم با راه و شهرسازی استان انجام نشده امکان جذب امکانات نیز مقدور نیست.

زارع حسین زاده مساعدت ویژه فرمانداری شهرستان را در جهت جذب پروزه های اقدام مشترک با ادارات دیگر از جمله ورزش و جوانان ، مرکز بهداشت و یا خود شهرداری ها خواستار شد و اظهار کرد : در سنوات گذشته بیش از ۷۷۰ تن قیر رایگان به شهرستان پارس آباد تخصیص یافته که این قیر در محلات هدف مصوب توسط شهرداری ها آسفالت ریزی شده است.

وی در سالجاری و در مرحله اول تخصیص بیش از ۶۰ تن قیر رایگان به شهرداری پارس آباد را یادآور شد و اظهار کرد : براساس قولی که مدیرعامل بازآفرینی شهری و مدیر کل راه و شهرسازی استان داده اند موظف هستیم کل معابر خاکی که توسط شهرداری احصائ و در محدوده محلات بافت فرسوده قرار دارند نسبت به تهیه و تخصیص قیر رایگان آنها اقدام کنیم.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل از تعریف ۵ پروژه جدید با ۷ میلیارد تومان اعتبار در سال جدید از محل اعتبارات محرومیت زدایی در شهرستان پارس آباد خبرداد و بیان کرد: در جهت جذب اعتبارات لازم هم برای پروزه هایی که بصورت نیمه کاره باقی مانده و هم تعریف پروژه های جدید قول مساعد را می دهیم.

پیمانکاران ، سازندگان و انبوه سازان در زمینه مردمی سازی و مشارکت های مردمی با شرکت بازآفرینی شهری همکاری کنند

زارع حسین زاده جذب مشارکت های مردمی را در زمینه نوسازی ، بهسازی و یا احداث ساختمان های جدیدی که در داخل بافت فرسوده قراردارند را بسیار مهم دانست و گفت : از تمامی پیمانکاران ، سازندگان و انبوه سازان که در سطح شهرستان پارس آباد فعالیت می کنند در خواست داریم در زمینه مردمی سازی و مشارکت های مردمی با شرکت بازآفرینی شهری همکاری ویژه داشته باشند.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل از اختصاص ۵ بسته تشویقی از طرف دولت برای مالکان و سازندگانی که در داخل بافت فرسوده و محلات هدف اقدام به ساخت می کنند خبرداد و افزود : این بسته های تشویقی شامل تخفیفات اداری ، مالی ( تسهیلات ) ، انشعابات ، زمین و شهرسازی است.

زارع حسین زاده در بحث مالی ارائه تخفیفات ویژه از سوی نظام مهندسی و شهرداری ها را به کسانیکه در بافت های فرسوده اقدام به ساخت می کنند را یادآور شد و بیان کرد : ۵۰ الی ۱۰۰ درصد تخفیف از سوی شهرداری ها برای مالکان و سازندگان ارائه می شود.

وی از تخصیص ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای هر واحد به مالکان و یا سازندگانی که در شهرستان پارس آباد اقدام به ساخت می کنند خبرداد و گفت : ۱۵۰ میلیون تومان از این تسهیلات به صورت صفر درصد است.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل با اشاره به اینکه در سال ۹۹ هفده واحد و در سال ۱۴۰۰ نیز ۹ واحد از این تسهیلات بهره مند شده اند خاطرنشان کرد : وام های دریافتی نشان از تبلیغات ضعیف و همچنین تمایل پایین مالکان و سازندگان برای ساخت این واحدهاست.

زارع حسین زاده با بیان اینکه در بحث بازآفرینی شهری علی رغم اینکه در خصوص احداث مدرسه و درمانگاه هیچگونه تعهدی برعهده نداریم اظهار کرد: از ظرفیت‌های بند "د" تبصره ۱۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ از محل درآمدهای حاصل از ماده ۳۹ می توانیم نسبت به تعریف پروژه های جدید در قالب اقدام مشترک در بافت های فرسوده و سکونتگاههای غیر رسمی اقدام کنیم.