شناسهٔ خبر: 123603 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با هدف تسریع در اجرای طرح نهضت ملی مسکن برگزار شد؛

نشست ویژه بررسی مشکلات تامین زمین طرح نهضت ملی مسکن در خوزستان

دهبان زاده املاک خوزستان جلسه ویژه هماهنگی و رفع موانع تأمین زمین برای طرح نهضت ملی مسکن در خوزستان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خوزستان)، جلسه ویژه بررسی مشکلات تامین زمین با هدف هماهنگی و رفع موانع تأمین زمین برای طرح نهضت ملی مسکن در خوزستان با حضورمعاونین، مدیران، روسای ادارات شهرستانی و کارشناسان مرتبط در سالن جلسات اداره کل راه و شهرسازی خوزستان برگزار شد.

در این جلسه، سیدحسین دهبان زاده معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان، با تاکید بر لزوم پیگیری ویژه مسائل و مشکلات طرح نهضت ملی مسکن اظهار داشت: این طرح با هدف خانه دار شدن مردم و در راستای رونق تولید مسکن در کشور اجرایی شده است، برای اجرای این در طرح در استان و خدمت به مردم باید بطور ویژه مشکلات را بررسی و راهکار اجرایی ارائه دهیم.

وی افزود: هدف از برگزاری این جلسات بررسی مشکلات پروژه ها، هماهنگی و رفع موانع تأمین زمین طرح نهضت ملی مسکن و تسریع در پیشرفت آنها است.

دهبان زاده یکی از مشکلات در طرح نهضت ملی مسکن را تامین زمین برای متقاضیان در شهرستان ها عنوان کرد و گفت: باید ظرف مدت یک هفته نسبت به تامین زمین برای متقاضیان دارای آورد اولیه در شهرهایی همچون بهبهان اقدام شود.

وی در خصوص اراضی شناسایی شده جهت تغییر کاربری که کد GIS دریافت کرده اند نیز گفت: باید هر چه سریعتر با هماهنگی دستگاههای متولی مرتبط با تغییر کاربری اراضی تعیین تکلیف شده و به طرح نهضت ملی مسکن اختصاص یابند.

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان اظهار داشت: برای اجرای این طرح در استان از تمام ظرفیت های قانونی خود برای تامین زمین مورد نیاز بهره خواهیم گرفت.

وی گفت: در حال حاضر برای ۴۷ هزار نفر در شهرهای استان زمین تامین گردید و حدودا یک هزار و ۲۰۰ هکتار در راستای قانون جهش تولید مسکن به محدوده شهرها از جمله ماهشهر ،بهبهان، آغاجاری، شهر جدید رامین و شیرین شهر الحاق گردید. دهبان زاده اظهار داشت: درصدد هستیم با ظرفیتی که در استان وجود دارد ۴۰۰ هکتار از اراضی داخل محدوده را با حفظ سرانه های عمومی تغییری کاربری دهیم.