شناسهٔ خبر: 123621 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری استان خبر داد؛

تسهیلات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای کرمان در سومین سالگرد سردار سلیمانی

اجرای دومین طرح ویژه کنترل تاخیر اتوبوس های برون شهری در  پایانه های مسافربری استان کرمان مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان در برنامه زنده صدای راهبران ر(ادیو ایران) گفت: برای حضور در در سومین سالگرد سردار دلها تسهیلات و خدمات ویژه ای برای زائرین در نظر گرفته شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(کرمان)، احسان عراقی زاده با اشاره به این که کمیته حمل و نقل برنامه ریزی های زیادی انجام داده است، تصریح کرد: کرمان برای مراسم بزرگداشت سردار دل ها حال و هوای ویژه ای پیدا کرده از یک ماه گذشته تمامی مسئولین استان در حال آماده سازی مراسم هستند.

عراقی زاده افزود: فعالیت های متعدد زیادی صورت گرفته که جلسه هماهنگی با تمام پرسنل حمل و نقل استان اعم از حمل و نقل درون شهری و برون شهری، جلسه با شهرداری و شورای شهرکرمان در رابطه با بحث پایانه مسافربری استان کرمان و برپایی یک پایانه موقت برای رفاه حال زائران که در نزدیکی مزار سردارحاج قاسم سلیمانی برنامه هماهنگ شده و آمادگی ۴۵ مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی برای اسکان زائرین در سطح استان از اهم این اقدامات است.

علاوه برمهمانسرای ادارات، راهدارخانه ها و نمارخانه های بین راهی آمادگی های لازم را برای اسکان زائران

وی با بیان این که با مهمانسراهای حمل و نقلی اعم از فرودگاه، راه آهن، راهداری و حمل و نقل جاده ای جهت اسکان زائرین هماهنگی های لازم شده است تا هموطنان بتوانند از این مهمانسراها استفاده کنند، خاطرنشان کرد: ۴۲ راهدارخانه سیار و ثابت و نمازخانه های بین راهی آمادگی های لازم را جهت اسکان زائران دارند تا در صورت بروز مشکل دربین راه بتوانند از این مجموعه ها استفاده کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان با اعلام این که همکاران راهداری آمادگی های لازم را برای خدمت رسانی مطلوب به مسافرین داشته باشند، بیان کرد: اکیپ های تعمیراتی و اکیپ های راهداری به صورت رایگان خدمات ارائه می دهند و همچنین با اصناف حوزه های سنگین هماهنگی های لازم انجام شده تا تعطیلی نداشته باشند.

عراقی زاده افزود: با تمام استان های همجوار و هم استانی ها هماهنگ های لازم انجام شده تا به صورت ویژه برای این سفرها تدارک های لازم دیده شود تا در صورت هرگونه مشکل برای مسافران آماده باشند.

وی اظهار داشت: امسال نیز همانند سال قبل موکبی را در مسیر سردارحاج قاسم سلیمانی راه اندازی کردیم تا زائرین در طول مسیر علاوه بر پذیرایی استراحتی موقت نیز داشته باشند همچنین با انجمن های صنفی و شرکت های حمل و نقلی بخش مسافر برای برپایی موکب هماهنگ شدیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان در ادامه افزود: همکاران این اداره کل آموزش های لازم را جهت خدمت رسانی به مسافرین و زائرین دیده اند تا در صورت بروز هرمشکلی با سامانه ۱۴۱ و اپلیکیشن ۱۴۱ تماس گرفته و راهنمایی شوند و امسال علاوه بر خدمات راهداری خدمات تعمیراتی نیز انجام می شود.