شناسهٔ خبر: 123624 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

۸۳۰  قطعه از اراضی شهر جدید بینالود به متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن واگذار شد

اداره كل راه و شهرسازي خراسان رضوي طی مراسم قرعه کشی که با حضور استاندار خراسان رضوی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، معاون استاندار وفرماندار شهرستان مشهد و جمعی از مسئولان و مدیران کل دستگاه های اجرایی استان برگزار شد، تعداد ۲ هزار و ۵۰۰ قطعه از اراضی این شهر جدید به طرح نهضت ملی مسکن اختصاص و تعداد ۸۳۰ قطعه از این اراضی به قید قرعه به متقاضیان واگذار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطر شهید سردار قاسم سلیمانی گفت: نعمت امنیت و نظام مردمی کنونی در جمهوری اسلامی ایران را مرهون ایثارگری های افرادی مانند سردار سلیمانی هستیم که باید شکرگزار این نعمت باشیم.

نظری خدمتگزاری به مردم را وظیفه مسئولان دانست و افزود: امروز متاسفانه برخی افراد در میدانی نقش بازی می کنند که هدفشان خدمت به مردم نیست، هر فردی که آمریکا یا ایادی اش از او حمایت کنند، حتما در مقابل نظام و مردم قرار دارد.

نظری افزود: در راستای خانه دار شدن مردم، خراسان رضوی تا پایان سال هدفگذاری لازم را برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن انجام داده و میزان زمین های قابل واگذاری و عملیات ساخت و ساز واحدها تعیین شده است و عملیات اجرایی بیش از ۲۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در مشهد و شهرهای جدید بینالود و گلبهاردر حال اجرا است.

استاندار خراسان رضوی گفت: رویکرد اصلی ما در اجرای طرح نهضت ملی مسکن آن است که زمین و تسهیلات بانکی در اختیار افراد متقاضی قرار گیرد تا خود نسبت به ساخت واحد اقدام کنند زیرا در این صورت آنان در ارتقای کیفیت ساخت و حفظ و نگهداری خانه دقت بیشتری خواهند داشت.

وی بیان کرد: ساخت قطعه مشهد – بینالود از طرح بزرگ آزادراه حرم تا حرم در اولویت عملیات عمرانی خراسان رضوی قرار گرفته که با اتمام اجرای آن فاصله مشهد تا بینالود به ۳۲ کیلومتر کاهش می یابد.

نظری اظهار داشت: توجه به کیفیت بالای ساخت واحدهای طرح نهضت ملی مسکن و سرعت بخشی به اجرای آن به محض واگذاری زمین به متقاضیان، مورد تاکید ماست.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی نیز در این مراسم سهم این استان از طرح ملی نهضت ملی مسکن را ساخت ۴۰۰ هزار واحد معادل ۱۰ درصد از کل واحدهای کشور در مدت چهار سال ذکر کرد و گفت: این واحدها می توانند به صورت ویلایی، آپارتمانی یا خودمالک ساخته شوند.

جواد خدایی افزود: تاکنون از مجموع متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی، به ۶۲ هزار متقاضی زمین واگذار شده که برخی از آنها تسهیلات بانکی را دریافت کرده و برخی از آنان نیز ساخت واحدها را آغاز کرده اند.

وی بیان کرد: تصمیم راهبردی خراسان رضوی آن است که ساخت واحدها به صورت ویلایی در اولویت اجرای طرح نهضت ملی مسکن قرار گیرد لذا تاکنون نیز در ۸۰ درصد از شهرهای محل اجرای این طرح، زمین برای ساخت واحدهایی ویلایی، یک طبقه یا دو طبقه به متقاضیان واگذار شده است.

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: تصمیم شورای مسکن استان واگذاری زمین به متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در بینالود برای ساخت واحدهای ویلایی با زیربنای کمتر از ۲۰۰ مترمربع بوده است.