شناسهٔ خبر: 12363 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر‌کل راه وشهرسازی ایرانشهر خبر داد:

اختصاص یکهزار و۹۷۰ میلیارد ریال به طرح‌های راهسازی ایرانشهر

جاده به گفته مدیرکل راه و شهرسازی ایرانشهر در سیستان‌وبلوچستان، امسال یکهزار و ۹۷۰ میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های راهسازی جنوب استان اختصاص یافت.

ایوب‌کرد در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ساخت بزرگراه ایرانشهر - خاش به طول ۴۰ کیلومتر، بزرگراه ایرانشهر - بمپور به طول ۲۵ کیلومتر، ۲۰ دستگاه پل بزرگ و منفرد، بهسازی و روکش آسفالت راه‌های اصلی و فرعی به طول ۴۰۰ کیلومتر را از مهم‌ترین طرح‌های راهسازی جنوب استان دانست که امسال اجرا می‌شود.

وی همچنین ساخت و روکش ۵۵۰ کیلومتر راه روستایی، روکش کمربندی شهر ایرانشهر به طول هشت کیلومتر، کمربندی شمالی قطعه ۱۰ مسیر تزانزیت میلک - چابهار به طول ۲۵ کیلومتر را از دیگر طرح‌های مهم امسال راهسازی برشمرد.

 مسیر ترانزیت میلک - چابهار به طول ۹۰۰ کیلومتر یکی از مهمترین پروژه‌های در حال ساخت است به طوری که ستون‌فقرات راه‌های جنوب‌شرق کشور به حساب می آید و نقش مهمی در توسعه و آبادانی استان دارد.

کرد همچنین در پایان اضافه کرد :۸۳۰ میلیارد ریال از اعتبارات اختصاص‌یافته امسال به این اداره‌کل از محل اعتبارات ملی و هزار و ۱۴۰ میلیارد ریال دیگر از محل اعتبارات استانی است. این مبلغ از محل اعتبارات ملی و استانی برای اجرای ۱۸۰ پروژه در قالب ۴۲ طرح راهسازی به اداره کل راه و شهرسازی جنوب‌استان اختصاص یافته است.

سیستان‌ و‌ بلوچستان به عنوان پهناورترین استان کشور و به سبب گستردگی و طولانی بودن راههای ارتباطی دارای دو اداره‌کل راه و شهرسازی در شمال استان به مرکزیت زاهدان و جنوب به مرکزیت ایرانشهر است. به‌طوری که تنها ۲۰۷ کیلومتر راه این استان در شمال و جنوب به صورت چهار‌خطه و بقیه راهها دو طرفه با عرض ۷ تا ۷ و نیم‌متر است./

نظر شما