شناسهٔ خبر: 123635 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سفیر نوسازی شهر بم :

کاستی های زلزله بم جبران شود / مردم اردبیل در روزهای سخت بم را تنها نگذاشتند

سعید امان دادی سفیر نوسازی شهر بم سفیر نوسازی شهر بم گفت: کاستی ها و کمبودهای زمان وقوع زلزله بم شناسایی شده و در راستای جبران آن اقدام می شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ( استان اردبیل ) ، سعید امان دادی سفیر نوسازی شهر بم در پایان همایش سراسری بم سفیر نوسازی برای ایران قوی که در راستای ترویج نوسازی و مقاوم سازی واحدهای مسکونی فرسوده به میزبانی اردبیل برگزار شد گفت : پویش جهادی " بم سفیر نوسازی برای ایران قوی " رویدادی در۱۰۰ شهر کشور برگزار شد و ایده شکل گیری این پویش در راستای به اشتراک گذاشتن تجربیات زلزله بم طراحی شده بود .

وی با قدردانی از مسئولان استان اردبیل در میزبانی از سفیر نوسازی شهر بم و نماینده شرکت بازآفرینی شهری در اردبیل خاطرنشان کرد : ۳۵ نفر از سفیران نوسازی بم در قالب فرهیختگان و مسئولان وقت در زمان زلزله بم ، مدیران و کارشناسان شرکت بازآفرینی شهری ایران در یک اقدام جهادی و داوطلبانه از بم برای ساختن ایران قوی به پا خواستند.

سفیر نوسازی شهر بم با اشاره به اینکه به نمایندگی از مردم شهر بم و مسئولان شهر بعد از ۱۹ سال از حادثه زلزله مهیب بم در اردبیل حاضر شدیم ، افزود : مردم اردبیل در آن روزهای سخت بم را تنها نگذاشتند و اینجا اعلام می‌کنیم بم نیز در کنار اردبیل است این دو شهر با احساس قرابت و نزدیکی در مواقع حوادث نباید احساس تنهایی کنند.

امان دادی به حضور در شهرهای مشگین شهر و پارس آباد نیز اشاره کرد و گفت: فرمانداران ، شهرداران و اعضای شورای شهر در نشست مشترک با ارائه راهکارهای لازم و عملی در مواقع ضروری و جبران کاستی‌های زلزله بم را بررسی کردند.

نوید عمید نماینده شرکت بازآفرینی نیز به برگزاری مناسب و مطلوب این همایش در سطح اردبیل اشاره کرد و گفت: به دنبال آموزه‌هایی که از زلزله بم داریم فرصتی دست داد تا در قالب سفیران بم در تمامی استان‌ها حاضر شده و این تجربیات را به اشتراک بگذاریم.

نوید عمید همکاری شرکت بازآفرینی شهری ایران را در این پویش یادآور شد و بیان کرد: سفیران نوسازی بم در کنار ۳۵ نفر از فرهیختگان ، اساتید دانشگاه ، مدیران اسبق ، فعلی، صاحب نظران و افراد ذی‌نفوذ در خود شهر بم که در زمان زلزله حضور موثر داشتند در قالب گروه‌های حداقل دو نفره در مراکز استان ها حاضر شدند.

وی ادامه داد: این نشست ها و دیدارها با محوریت راه و شهرسازی و همکاری و هماهنگی معاونت مسکن و ساختمان و اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی با شهرداری های اردبیل ، پارس آباد و مشگین شهر برگزار شد.

نماینده شرکت بازآفرینی به بازدید از شهرهای مشگین شهر و پارس آباد نیز اشاره و تصریح کرد: در کنار برگزاری نشست‌های چهره به چهره به صورت ویدئوکنفرانس با وزیر و معاون راه و شهرسازی جلساتی برگزار و یافته‌های خود را در راستای جبران کاستی‌های زلزله بم ارائه دادیم.

عمید ادامه داد: در طول این سه روز نشست‌هایی در قالب سه موضوع نشست با مدیران شهری ، نشست با سازندگان ، تسهیلگران پیمانکاران و انبوه سازان به طور منتخب توسط شهرداری‌ها و عموم مردم برگزار شد.

وی به سیاست‌های نوسازی شرکت بازآفرینی اشاره کرد و گفت: علاوه بر بولتن‌های خبری و سخنرانی‌های که مدیران شهری داشتند نظارت های شرکت بازآفرینی در کشور جریان دارد.

نماینده شرکت بازآفرینی از تصویب و ابلاغ بسته جامع شهرسازان خبر داد و اظهار کرد: ساز و کار اجرایی این مصوبه در شرف تدوین است که باید به صورت جدی و عملیاتی در کشور اجرا شود.