شناسهٔ خبر: 123651 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

هشدار سازمان هواشناسی کشور؛

صیادان، تورهای ماهی‌گیری را از شمال خلیج فارس خارج کنند

دریای طوفانی سازمان هواشناسی کشور با اشاره به وزش باد در ساحل و مناطق دور از ساحل شمال خلج فارس، نسبت به افزایش ارتفاع موج به ۱.۵ تا ۲.۵ متر هشدار داد و از صیادان خواست: تورهای صیادی خود را از منطقه اثر سامانه جمع آوری کنند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سازمان هواشناسی کشور با اشاره به وزش باد  در ساحل و مناطق دور از ساحل شمال خلج فارس، نسبت به افزایش ارتفاع موج به ۱.۵ تا ۲.۵ متر هشدار داد.

این سامانه «شمال خلیج فارس، مناطق ساحلی و دور از ساحل استانهای خوزستان و بوشهر» را از بعدازظهر چهارشنبه تا عصرجمعه فرا می گیرد.

احتمال غرق شدن شناورهای سبک، تفریحی و نیمه سنگین، احتمال اختلال در ورود و خروج شناورها به بندرگاه‌ها، احتمال پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌ها و احتمال آسیب به تاسیسات دریایی از اثرات مخاطره آمیز آن است.

سازمان هواشناسی برای آمادگی نسبت به این شرایط هشدار سطح نارنجی صادر و توصیه کرد: ضمن اعمال ممنوعیت شنا و غواصی، محدودیت در فعالیت‌ها و ترددهای دریایی بویژه تردد با شناورهای سبک و نیمه سنگین و قایق های صیادی و تفریحی در این مناطق اعمال شود.

همچنین توصیه می شود؛ تمهیدات لازم برای پیشگیری از هر گونه خسارت احتمالی اتخاذ شود و صیادن تورهای صیادی خود را از منطقه اثر سامانه جمع‌آوری کنند.