شناسهٔ خبر: 12366 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

عبده‌تبریزی مطرح کرد:

پیش‌بینی نیاز ۱۰ ساله مسکن در طرح جامع مسکن / کاهش معاملات سفته بازانه در بازار مسکن / کمبود خانه‌های ارزان قیمت و میان قیمت

حسین عبده تبریزی مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور مدیریت و تامین مالی با تاکید بر اینکه حجم معاملات سفته بازانه در بازار مسکن کاهش یافته است، گفت: از دید اقتصاد ملی فروکش شدن معاملات سفته بازی در بازار مسکن محرک مثبتی است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی حسین عبده تبریزی در پاسخ به این سوال که آیا امکان ورود به دوره رونق بدون افزایش قیمت ها وجود دارد،‌ به ایلنا گفت: رونق به معنی ادامه معاملات سفته بازانه نیست و اینکه حجم معاملات سفته بازانه کاهش یافته است،‌نکته خوبی برای بازار مسکن محسوب می شود.

وی با بیان اینکه معاملات مصرفی در بازار در جریان است،‌ ادامه داد:‌ افزایش معاملات سفته بازانه را رونق نمی دانیم و اینکه این دست از معاملات کاهش یافته است را نکته مثبتی برای اقتصاد کشورمان می دانیم.      

مشاور وزیر راه و شهرسازی با اشاره به بازار مسکن کشورهای توسعه یافته و اروپایی گفت :‌در  کشوری مانند آلمان همواره تولید مسکن را ۱۰ درصد  بالاتر از میزان تقاضا نگه می دارند و به همین دلیل سفته بازی در این بازار اتفاق نیفتد.

عبده تبریزی با بیان اینکه هنوز در بازار نیاز به مسکن وجود دارد،‌اظهار کرد: در سال های گذشته  سرمایه گذاری مازاد در بازار مسکن در بخش هایی مانند ساخت واحدهای گران قیمت و تجاری داشتیم اما در واحدهای میان قیمت و ارزان قیمت برای خانه اولی ها و  متقاضیانی که هنوز صاحب خانه نشده اند،‌ کمبود و نیاز وجود دارد.   

وی با اشاره به نیاز مسکن در بازه زمانی بلند مدت ادامه داد:‌ تا ۱۰ سال آینده به سالی یک میلیون واحد مسکونی نیاز وجود دارد که تامین این تعداد واحد مسکونی در طرح جامع مسکن هم دیده شده است. 

نظر شما