شناسهٔ خبر: 123668 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اعلام کرد:

تردد در گردنه‌های کردستان با زنجیر چرخ امکانپذیر است

رزمایش زمستانی معاون راهداری کردستان گفت: با توجه به بارش برف و کولاک در نقاط مختلف استان، هم اکنون تردد در گردنه‌های استان با زنجیر چرخ امکانپذیر است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کردستان) رامبد نوذری اظهار کرد: در حال حاضر تمام محورهای مواصلاتی استان بارش برف گزارش شده و با توجه به کولاک شدید و کاهش دید تردد در گردنه‌ها با زنجیر چرخ امکان پذیر است.

وی به لغزنده بودن جاده های استان اشاره کرد و یادآور شد: از مردم درخواست می‌شود از امشب تا بعدازظهر روز پنجشنبه از ترددهای غیرضرور در جاده‌های استان پرهیز کنند.

معاون راهداری و حمل کردستان با بیان اینکه راهداران با استفاده از تمام تجهیزات و امکانات در محورهای مختلف استان مشغول برفروبی هستند، افزود: به همراه داشتن زنجیر چرخ و سایر وسایل گرمایشی برای تردد در محورهای برون شهری استان ضروری است.

نوذری یادآور شد: در این فصل و به ویژه مواقع بارندگی، لغزندگی از جمله مخاطره‌های جاده‌های استان است که رانندگان باید با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی از بروز هرگونه حادثه جلوگیری کنند.

به گفته وی راهداران در قالب طرح‌های مختلف زمستانه، نوروزی و تابستانی بیش از هشت هزار و ۵۰۰ کیلومتر از راه های استان شامل یک هزار و ۹۰۰ کیلومتر در مسیرهای بین شهری و بیش از ۶ کیلومتر راه روستایی را تحت پوشش قرار می‌دهند. استان کردستان در یک منطقه سرد و کوهستانی واقع شده و هر سال بارش باران در این استان از اواسط پاییز شروع می شود.

همچنین جاده های بین شهری استان دارای ۳۸ گردنه برفگیر و جاده های روستایی نیز دارای ۶۶ گردنه برفگیر است و این گردنه ها هنگام بارش باران عمدتا لغزنده است.