شناسهٔ خبر: 123674 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

طی ۹ ماهه ۱۴۰۱ انجام شد؛

بیش از ۴۴ هزار ساعت فعالیت ماشین آلات راهداری خراسان جنوبی درسطح محورها

ماشین الات.jpg رئیس اداره ماشین‌آلات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی از فعالیت بیش از ۴۴ هزار ساعت کارکرد ماشین آلات این اداره کل در سطح استان از ابتدای سال جاری خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خراسان جنوبی، حسن سپاهی، رئیس اداره ماشین‌آلات اداره کل بیان کرد: در حال حاضر ۱۴۵ خودرو نیمه سنگین و ۱۱۹ خودرو سنگین مشغول فعالیت‌های راهداری هستند.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تا کنون ۲۴۲۷ مورد تعمیرات بر روی ماشین آلات انجام و بیش از ۱۱ هزار قطعه انواع لوازم یدکی برای راه اندازی ماشین آلات خریداری شده است.

رئیس اداره ماشین‌آلات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین طی این مدت فعالیت ماشین آلات سنگین این اداره کل ۴۴۲۵۰ ساعت بوده که در سطح استان مشغول انجام وظایف محوله و خدمات رسانی بوده اند.

وی تصریح کرد: علاوه بر فعالیت های تعمیر و نگهداری ماشین‌آلات ، بازسازی ۱۰ دستگاه ماشین آلات راهداری با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال در حال انجام و تعمیر و راه اندازی تعداد دیگری از ماشین آلات متوقف نیز در دست اقدام است.

رئیس اداره ماشین‌آلات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی با اشاره به طرح راهداری زمستانی و استقرار ۱۸۳ دستگاه ماشین آلات سنگین، نیمه سنگین و سبک در سطح استان یادآور شد: در قالب این طرح ۲۳۲ راهدار و ۳۳ باب راهدارخانه مشغول خدمات رسانی به کاربران جاده ای و هم استانی ها هستند.

سپاهی تاکید کرد: از ابتدای این طرح تا کنون با توجه به ورود چندین سامانه بارشی به استان حدود ۳۷۳۰ کیلومتر از محورهای استان توسط ماشین آلات راهداری و راهداران استان بازگشایی و نمکپاشی شده است.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به اغاز فصل سرما و امکان بارندگی های پیش رو در استان تجهیزات راهداری و راهداران به صورت شبانه روزی و آماده باش بوده و در صورت بارش نزولات جوی نسبت به بازگشایی مسیرها اقدام می کنند.