شناسهٔ خبر: 123678 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان خبر داد؛

استقرار ۲۸ اکیپ راهداری در محورهای مواصلاتی کهگیلویه و بویراحمد

برف روبی مدیر کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کهگیلویه و بویر احمد بیان کرد: با توجه به برفگیربودن بیشتر محورهای مواصلاتی نیروهای راهداری با تامین تجهیزات مورد نیاز در قالب ۲۸ تیم در محورهای مواصلاتی مستقر شده اند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کهگیلویه و بویراحمد) عابد محمدی مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: هم اکنون بارش برف در تمامی محورهای منتهی به شهرستان‌های سردسیری استان کهگیلویه و بویراحمد شامل بویراحمد، دنا و مارگون ادامه دارد.

وی با بیان اینکه با برنامه ریزی انجام شده، گروه های راهداری با استقرار در محورهای برفگیر از مسدود شدن محورهای اصلی جلوگیری کرده اند، بیان کرد: راهداران با برف روبی و نمک پاشی راه ها را باز نگه می دارند.

به گفته محمدی با توجه به بارش سنگین برف در محورهای مواصلاتی به خصوص جاده های مناطق سردسیری، ۲۰۰ راهدار با تجهیزات کامل به صورت شبانه روزی در حال خدمات رسانی هستند.

محمدی بیان کرد: با توجه به برفگیربودن بیشتر محورهای مواصلاتی نیروهای راهداری با تامین تجهیزات مورد نیاز در قالب ۲۸ تیم در محورهای مواصلاتی مستقر شده اند.

وی بازگشایی جاده های اصلی را اولویت نخست این سازمان ذکر کرد و ادامه داد: بازگشایی محورهای روستایی با برنامه ریزی نیز در دستور کار راهداران خواهد بود که پس از اتمام بارش ها نسبت به بازگشایی راه های روستایی برف گیر استان اقدام خواهد شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد به رانندگان توصیه کرد: در هنگام تردد در محورهای سردسیری از سالم بودن سیستم گرمایشی خودروی خود اطمینان حاصل کنند.

وی تاکید کرد که همراه داشتن زنجیر چرخ هنگام سفر در مسیرهای برفی الزامی است و مردم می توانند برای اطلاع از وضعیت راه ها با سامانه ۱۴۱ تماس بگیرند.