شناسهٔ خبر: 123679 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس جمهور از بافت فرسوده بهارستان بازدید کرد

بهارستان آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان در ادامه سفر یک روزه خود به شهرستان بهارستان، از بافت فرسوده شهری این شهرستان بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بر اساس گزارش مسئولان شهری بهارستان، ۸۴ درصد از بافت مسکونی این شهرستان فرسوده است و از نظر مسکونی در شاخص های توسعه ای تعیین شده استان تهران در وضعیت محرومیت خیلی شدید قرار دارد.

از سوی دیگر با توجه به تراکم بالای جمعیت ۷۵۰ هزار نفر در مساحت ۶۲ کیلومتر مربعی این شهرستان، بهارستان شهر متراکمی از لحاظ جمعیتی به شمار می رود.

اصلاح بافت فرسوده از دغدغه های جدی مسئولان و مردم شهرستان بهارستان به شمار می آید که بناست در این سفر مورد بررسی و تصمیم گیری قرار گیرد.

در سفر یک روزه رئیس جمهور به شهرستان بهارستان در استان تهران، «مهرداد بذرپاش» وزیر راه و شهرسازی و دیگر وزرا و معاونان، رئیس جمهور را همراهی کردند.

رئیس‌جمهور پیش از این، به شهرستان های اسلامشهر، پاکدشت، پردیس، قدس، ملارد، شهریار، ورامین، قرچک، پیشوا و رباط کریم سفر کرده و تصمیماتی برای رفع مشکلات این مناطق گرفته است.

شهرستان بهارستان با جمعیت بیش از ۷۵۰ هزار نفر سه شهر نسیم شهر، گلستان و صالحیه در جنوب غربی استان تهران یکی از شهرهای پر تراکم با کمترین وسعت جغرافیایی در کشور است.