شناسهٔ خبر: 12368 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

نکو در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی:

همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری فرصتی استثنایی برای جبران عقب‌ماندگی‌ها/ هدف همایش انتقال تکنولوژی روز دنیا به داخل باشد

ابراهيم نكو - نماينده مجلس عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری فرصتی استثنایی برای جبران عقب‌ماندگی‌ها است گفت: هدف همایش انتقال تکنولوژی روز دنیا به داخل کشور باشد.

ابراهیم نکو در گفتگو با ستاد خبری همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حمل‌ونقل و مسکن و شهرسازی با اشاره به برگزاری همایش بین المللی «فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حمل و نقل، مسکن و شهرسازی» گفت: در دنیای امروز هیچ کشوری نمی‌تواند به تنهایی و بدون مشارکت و همکاری سایر کشورها پروژه‌های بزرگ و ملی خود را پیش ببرد به همین دلیل مشارکت شرکت‌های روز دنیا و بخش خصوصی در مقطع کنونی در ایران یک ضرورت به شمار می‌آید.

نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه معرفی بیش از ۱۲۱ پروژه به ارزش ۲۵ میلیارد یورو در همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری حمل‌ونقل، مسکن و شهرسازی یک فرصت مناسب برای ورود شرکت‌های خارجی است٬ افزود: ما باید از چنین ظرفیت‌هایی به بهترین شکل استفاده کنیم و علاوه بر استفاده از منابع خارجی به دنبال انتقال تکنولوژی روز دنیا به داخل کشور نیز باشیم.

وی یادآور شد: با توجه به تحریم‌های ظالمانه‌ای که علیه کشورمان در سال‌های اخیر وجود داشت بسیاری از برنامه‌های توسعه کشور در زمینه‌های مختلف عقب ماند در حالی‌که سایر کشورها در این مدت با سرعت و شتاب بالایی پیش رفتند.

نکو با تأکید بر اینکه استفاده از ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری کشورهای مختلف که صاحب تکنولوژی هستند فرصتی برای جبران عقب ماندگی‌ها در سالیان گذشته است٬ ادامه داد: برگزاری همایش بین المللی «فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حمل و نقل، مسکن و شهرسازی» یک فرصت استثنایی است که می‌تواند درهای زمینه‌های مساعد سرمایه‌گذاری را به روی سرمایه‌گذاران باز کند.

وی با یادآوری اینکه ورود تکنولوژی و سرمایه‌گذار خارجی به پروژه‌های کشور موجب ارتقای سرعت اجرایی آن‌ها می‌شود٬ تأکید کرد: سرعت در اجرای پروژه‌های عمرانی امروزه یکی از فاکتورهای مهم در دنیا به شمار می‌آید که شرکت‌های روز دنیا با زمان‌بندی دقیق می‌توانند به این مهم دست یابند و ما با این روش حتی می‌توانیم از برنامه‌های توسعه کشور نیز جلو بیفتیم.

این نماینده مجلس با تأکید بر اینکه در چنین همایش‌های بین المللی نباید به آمار کشورهای شرکت‌کننده و مسائل کمی توجه داشت٬ گفت: توجه به مسائل کیفی مثل انتقال تکنولوژی و حضور شرکت‌های درجه یک خارجی در پروژه‌های روز دنیا و همچنین معرفی درست و دقیق قوانین سرمایه‌گذاری است که در این همایش باید مورد توجه قرار گیرد چراکه این حضور شرکت‌های خارجی می‌تواند موجب ورود مستدام و مداوم سرمایه‌گذاران خارجی در عرصه‌های حمل و نقلی ایران باشد.

نکو اظهار کرد: ممکن است برگزاری چنین همایش بزرگی منتقدانی هم داشته باشد ولی دولت و وزارت راه و شهرسازی باید بدون توجه به حاشیه‌ها برای تحقق اهداف بلند این همایش بین‌المللی تلاش کنند.

همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حمل‌ونقل و مسکن و شهرسازی ۱۱ و ۱۲ مهرماه ۱۳۹۴ ( ۳ و ۴ اكتبر ۲۰۱۵) با حضور ۱۵۰ نفر شركت كننده خارجي و ۸۰۰ نفر شرکت‌کننده داخلي در سالن همايش هاي صدا و سيما برگزار خواهد شد./

نظر شما