شناسهٔ خبر: 123682 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اعلام کرد؛

بارش برف در گردنه‌های استان قزوین

برف مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین گفت:بارش برف از ساعت ۱۰ صبح روز پنجشنبه ۱۵دی در اکثر گردنه های استان قزوین آغاز شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(راهداری قزوین)، جواد حق‌لطفی گفت:هم اکنون بارش برف در گردنه آوج محور قزوین-همدان، گردنه هجیب محور بوئین زهرا-ساوه، گردنه های الموت، طالقان از ساعت ۱۰ صبح امروز آغاز شده است.

وی اضافه کرد:با توجه به هشدار هواشناسی مبنی بر بارش برف در محورهای استان و احتمال لغزندگی جاده ها رعایت فاصبله طولی در هنگام رانندگی الزامی است و رانندگان با سرعت مطمئنه حرکت کنند.

حق‌لطفی ادامه داد:راهداران استان قزوین از دبروز چهارشنبه در حالت آماده باش قرار گرفته اند و با شروع بارش برف عملیات برفروبی و نمک پاشی محورها را آغاز کرده اند.

وی از مردم خواست در زمان بارش برف ضمن پرهیز از هرگونه سفرهای غیرضروری، پیش از ورود به جاده های برفی خودروی خود را به زنجیر چرخ و سایر تجهیزات زمستانی مجهز کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین افزود: مردم می توانند هرگونه اطلاعات مربوط به وضعیت جوی و ترافیکی راه های کشور را از طریق تماس با سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت راه ها جویا شوند.

۴۵۰راهدار به همراه ۳۰۰دستگاه ماشین‌آلات در ۲۵راهدارخانه در طرح راهداری زمستانی  به مردم خدمات ارائه می‌کنند.