شناسهٔ خبر: 123684 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه و شهرسازی استان همدان:

۷۳ هکتار زمین در جهت توسعه آینده شهر رزن مورد نیاز است

اسدالهی 1 مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان اظهار کرد: در زمینه الحاق اراضی نهضت ملی مسکن در شهر رزن برای ۲۷۰۵ نفر در جهت توسعه آینده شهر ۷۳ هکتار زمین مورد نیاز است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (همدان)،  ایوب اسدالهی در شورای مسکن رزن شهرستان که با حضور معاون عمرانی استانداری و فرماندار رزن برگزار شد بیان کرد : براساس ضوابط اراضی که می‌خواهد الحاق شود باید اراضی به نام دولت شود تا اجازه الحاق آن را شورای عالی معماری و شهرسازی بدهد.

فرماندار رزن نیز در این جلسه گفت: به دنبال آن هستیم که مشکل مسکن شهرستان را برای ۲۰ تا ۳۰ سال آینده حل کنیم برای همین تصمیم گرفتیم به محدوده شهر رزن و دمق الحاق انجام‌ شود.

علی‌اصغر غفاری‌ آثار در شورای مسکن رزن شهرستان که با حضور معاون عمرانی استانداری و مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان برگزار شد، اظهار کرد: موضوع مسکن سیاست دولت است و بحث الحاق زمین به محدوده شهر رزن و دمق با حضور استاندار مصوب شده و ما همچنان منتظر ابلاغ آن هستیم.

وی خاطرنشان کرد: بنا داریم برای ۲۰ سال آینده تمامی نیاز مردم را در بحث مسکن به عنوان شهرستان نمونه کشور حل کنیم و در این رابطه یک ریال از دولت نمی‌خواهیم.

غفاری آثار ادامه داد: ۲۷۰۰ نفر در شهر رزن برای طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد، ۸۵۰ نفر تایید شده‌اند.

وی با بیان اینکه برای طرح نهضت ملی مسکن قسمتی از زمین ها تملک شده است، خاطرنشان کرد: در زمینه مسکن قصد داریم به تمام نیازمندان شهرستان نیز زمین بدهیم و با این اقدام صاحبخانه شوند که به طور قطع زمین هایی که قرار است الحاق شود مشکل مسکن مردم شهرستان را حل خواهد کرد ضمن اینکه می‌خواهیم با حمایت در الحاق زمین‌های مورد نظر به عنوان یکی از شهرستان‌های پایلوت برای ترغیب به فرزندآوری به فرزند سوم و چهارم نیز زمین لازم برای احداث مسکن را بدهیم و این توانمندی را داریم.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۲۰۴ خانواده تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی در شهرستان شناسایی و احصاء شده که امکان صاحبخانه شدن را با شرایط موجود ندارند.

غفاری آثار گفت: برای خانه دار شدن این خانوارها بنیاد مسکن به این خانواده ها تسهیلات پرداخت می کند و علاوه بر آن بنیاد علوی ۶۵ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض و کمیته امداد نیز ۶۵ میلیون تومان تسهیلات می‌دهد و با این اقدام شهرستان رزن به عنوان شهرستان نمونه در دو سال آینده خواهد بود که چنین کاری را انجام خواهد داد و کسی بدون زمین و مسکن در این شهرستان وجود نخواهد داشت.