شناسهٔ خبر: 123688 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راهداری خمین:

عملیات برفروبی و نمکپاشی در هزار و ۷۰۰ کیلومتر باند از راه‌های شهرستان خمین انجام شد

برفروبی خمین رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان خمین از برفروبی و نمکپاشی در هزار و ۷۰۰ کیلومتر باند از راه‌های آن شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از استان مرکزی، حمیدرضا قاسمی رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان خمین گفت: در پی بارش برف در محورهای مواصلاتی شهرستان خمین، از ساعات پایانی شب گذشته تا صبح امروز در یک هزار و ۷۰۰ کیلومتر باند از راه‌های آن شهرستان عملیات راهداری زمستانی در قالب برفروبی و پخش مخلوط ماسه و نمک صورت گرفته است.

وی افزود: تلاش راهداران خمین همچنان برای برقراری تردد ایمن و روان در محورهای مواصلاتی تحت پوشش آن شهرستان همچنان ادامه دارد.

به گفته قاسمی طی ۱۲ ساعت گذشته بیش از ۱۷۰ تن مخلوط ماسه و نمک نیز برای جلوگیری از یخزدگی و انسداد محورها در سطح جاده‌های شهرستان خمین پخش شده است تا کاربران جاده‌ای سفری ایمن داشته باشند.

وی یکی از مهم‌ترین عناصر رانندگی در هنگام بارش برف را استفاده از زنجیرچرخ چرخ عنوان کرد و افزود: متأسفانه اغلب سوانح جاده‌ای در هنگام بارش برف بعلت عدم استفاده رانندگان از زنجیرچرخ است که باید توجه ویژه‌ای به مسأله صورت پذیرد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان خمین خاطرنشان کرد: طی ساعات گذشته بیشترین میزان بارش‌ها در شبکه راه‌های این شهرستان در محور خمین-اراک صورت گرفته که با حضور به موقع و تلاش مستمر راهداران، هیچگونه مشکلی در تردد از این محور وجود ندارد.