شناسهٔ خبر: 123694 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اعلام کرد:

تمام راه‌های اصلی و فرعی کردستان باز است

فرزاد حسنی کردستان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گفت: همزمان با شروع بارش‌ برف در کردستان، عملیات برفروبی آغاز شد و در حال حاضر جز گردنه تته در مسیر سروآباد به پاوه، تمام راه‌های مواصلاتی استان باز است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کردستان) فرزاد حسنی  اظهار کرد: به دنبال بارش برف از روز گذشته در استان، ۹ هزار و ۷۲۷ کیلومتر باند راه‌های شهری و ۲۹۰ کیلومتر راه روستایی در سطح استان برفروبی شده است.

وی تصریح کرد: در بازه زمانی یادشده یک هزار و ۶۲ خودرو رهاسازی و بیش از ۲ هزار و ۶۵۰ تن ماسه و نمک در راستای جلوگیری از یخ‌زدگی در جاده‌های اصلی و فرعی و روستایی سطح استان مصرف شده است.

به گفته حسنی، بیش از ۳۱۰ نیرو و ۱۸۵ دستگاه انواع ماشین‌آلات سبک و سنگین طی ۲۴ ساعت گذشته در جاده‌های استان خدمات‌رسانی کرده‌اند.

وی اعلام کرد: جز گردنه تته در محور سروآباد به پاوه، تمام راه‌های اصلی، فرعی و روستایی استان باز است. به گفته مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کردستان، ۳۱ راهدارخانه ثابت و سیار در سطح جاده‌های استان فعال است.

وی به فعالیت ۲۶ راهدارخانه ثابت و ۵ راهدارخانه سیار در سطح استان اشاره کرد و گفت: ۴۲۱ دستگاه انواع ماشین‌آلات راهداری شامل ۳۱۶ دستگاه بخش دولتی و ۱۰۵ دستگاه بخش خصوصی برای برفروبی و پاکسازی راه‌های شهری و روستایی در طرح زمستانه امسال در سطح جاده‌ها فعال است. به گفته حسنی، نیروها و ماشین‌آلات در قالب ۷۱ اکیپ راهداری در این طرح به مردم خدمات‌رسانی خواهند کرد.

وی افزود: ۳۵ هزار تن شن و ماسه برای استفاده در مواقع یخبندان در راهدارخانه‌های استان ذخیره‌سازی شده است. مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: عملیات برفروبی همزمان با شروع بارش‌ها در سطح راه‌های اصلی و فرعی استان آغاز و در حال حاضر تمام راه‌های مواصلاتی بازاست.

وی با بیان اینکه از آغاز فعالیت طرح زمستانه تاکنون ۱۷ هزار و ۹۰۳ کیلومتر باند راه اصلی و ۳ هزار و ۶۷ کیلومتر باند راه روستایی برفروبی شده است. حسنی اضافه کرد: بیش از ۸ هزار و ۵۰۰ کیلومتر از راه‌های استان شامل یک هزار و ۹۰۰ کیلومتر در مسیرهای بین شهری و ۶ هزار و ۶۰۰ کیلومتر در راه روستایی زیرپوشش خدمات راهداران در طرح زمستانی امسال است.