شناسهٔ خبر: 123696 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان خبر داد:

اهتمام برای جایگزینی نیوجرسی مفصلی بتنی با گاردریل های موجود در محورهای مواصلاتی آذربایجان غربی

پیمان آرامون مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای آذربایجان غربی در جلسه شورای هماهنگی ترافیک استان بر اهتمام این اداره کل برای جایگزینی نیوجرسی مفصلی بتنی با گاردریل های موجود در محورهای مواصلاتی آذربایجان غربی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، پیمان آرامون مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی در جلسه شورای هماهنگی ترافیک استان بر اهتمام این اداره کل برای جایگزینی نیوجرسی مفصلی بتنی با گاردریل در محورهای مواصلاتی استان علی الخصوص برای جدا سازی ترافیک و ایمنی پیج ها و پرتگاهها بخاطر هزینه بالای نصب و نگهداری گاردریل تاکید کرد و گفت: قرارت برای نصب ۳۰ کیلومتر نیوجرسی مفصلی بتنی در محورهای شمال استان و محورهای منتهی به پایانه مرزی تمرچین منعقد که در ۹ ماه گذشته از سال جاری ۱۱ کیلومتر از آن برای ایمن سازی مناطق فوق اجرا شده است.

وی افزود: استان آذربایجان غربی رتبه اول نصب دوربین های نظارتی و تردد شمار را در کشور به خود اختصاص داده و دوربین های نظارتی اکثر محورهای مواصلاتی استان را تحت پوشش قرار داده است.
اهتمام برای جایگزینی نیوجرسی مفصلی بتنی با گاردریل های موجود در محورهای مواصلاتی آذربایجان غربی آرامون با اشاره به خط کشی بالای ۲۵۰۰ کیلومتر از جاده های آذربایجان غربی در ماه‌های اخیر و لکه گیری و روکش آسفالت ۴۵۰ کیلومتر از این محورها با هدف ایمن سازی ترددهای جاده ای افزود: بنابر مصوبه شورای ترافیک استان محور ارومیه - اشنویه نیز با نصب علائم ایمنی و شانه سازی مسیر ایمن سازی شد.

وی تاکید کرد: محدوده شهر گلمان باید برای انجام ایمن سازی این منطقه مشخص شود اما با این حال اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی نسبت به ایمن سازی محور شهر گلمانخانه با انجام عملیات خط کشی و نصب تابلو و علائم اقدام کرده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در این جلسه پیشنهاد کرد قبل از تصویب هرگونه پروژه راهداری با حضور نماینده سازمان برنامه و بودجه وجود ردیف اعتبار برای انجام آن بررسی شود.