شناسهٔ خبر: 123744 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ارزیابی میدانی استاندار سیستان و بلوچستان از پروژه های طرح نهضت ملی مسکن شهرستان زاهدان

سیستان استاندار سیستان و بلوچستان به همراه معاون هماهنگی امور عمرانی و مدیر کل راه و شهرسازی استان و جمعی از مسوولان دستگاههای اجرایی امروز جمعه به منظور بررسی میدانی روند اجرای پروژه های طرح نهضت ملی مسکن زاهدان در سایت های آرمان شهر و تفتان به عنوان کانون‌های اصلی اجرای این طرح در مرکز استان حاضر شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سیستان و بلوچستان،استاندار سیستان و بلوچستان به همراه معاون هماهنگی امور عمرانی و مدیر کل راه و شهرسازی استان و جمعی از مسوولان دستگاههای اجرایی امروز به منظور بررسی میدانی روند اجرای پروژه های طرح نهضت ملی مسکن زاهدان در سایت های آرمان شهر و تفتان به عنوان  کانون‌های اصلی اجرای این طرح در مرکز استان حاضر شد.

گفتنی است طرح نهضت ملی مسکن  یکی از سیاست‌های کلان دولت سیزدهم در حوزه مسکن است و بر اساس این سیاست، احداث چهار میلیون واحد مسکونی در چهار سال در برنامه دولت قرار گرفته است که به گفته اکبری مدیر کل راه و شهرسازی استان، سهمیه ساخت واحدهای مسکونی در محدوده شهرهای تحت پوشش این اداره کل در برنامه چهار ساله ۹۶ هزار و ۱۹۶ واحد است که تاکنون عملیات ساخت ۱۱ هزار و ۶۷۱ واحد آن آغاز شده است.

وی افزود: بر اساس آخرین آمار تعداد کل ثبت نام کنندگان این طرح در شهرهای تحت پوشش این اداره کل افزون بر ۱۳۰ هزار و ۵۲۳ متقاضی بوده است که از این تعداد ۲۸ هزار و ۹۵۳ متقاضی تایید نهایی شدند. وی افزود: همچنین ۱۲ هزار و ۹۵۲ متقاضی طرح نهضت ملی مسکن در سیستان و بلوچستان تاکنون اقدام به واریز وجه کرده اند که ۱۲ هزار و ۴۴۹ متقاضی آن به پروژه ها معرفی و مابقی نیز در حال انجام است.

مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: در صورت تامین به موقع سهم آورده متقاضیان، واحدهای طرح نهضت ملی مسکن با سرعت بیشتری تکمیل خواهند شد.

اکبری با بیان اینکه طرح نهضت ملی مسکن استان یک طرح تحول آفرین است که بی تردید زمینه ساز رونق تولید و ایجاد اشتغال بیشتر در استان خواهد شد، گفت: اجرای این طرح مهم ملی در حوزه تحت پوشش این اداره کل با پیشرفت فیزیکی ۵۱ درصد اشتغال حدود ۱۰ هزار نفر را به همراه داشته است.

وی با بیان اینکه هم‌اینک امکان نام‌نویسی در طرح نهضت ملی مسکن در تمامی شهرهای استان فراهم است، گفت: تمام تلاش اداره‌کل راه و شهرسازی شمال سیستان و بلوچستان بر این است بزودی با انجام اقدامات اولیه مورد نیاز زمینه نام نویسی در شهرهای ذکر شده استان فراهم شود.

مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان تاکید کرد: این اداره‌کل در تمامی اراضی در دست ساخت طرح نهضت ملی مسکن، زمین برای ساخت کاربری های عمومی نظیر آموزشی، درمانی، فرهنگی و ورزشی تامین و تخصیص داده است.

اکبری با بیان اینکه توسعه افقی شهرها یکی از اقدامات مطلوب برای خانه‌دار شدن شهروندان است، گفت: به منظور برخورداری همه اقشار جامعه از طرح نهضت ملی مسکن با پیگیری‌های صورت گرفته در شهرهای کوچک در صورت وجود زمین امکان ساخت واحدهای مسکونی به صورت ویلایی وجود دارد.

ارزیابی میدانی استاندار سیستان و بلوچستان از پروژه های طرح نهضت ملی مسکن شهرستان زاهدان