شناسهٔ خبر: 123770 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

از ابتدای سال جاری تاکنون ثبت شد؛

شناسایی ۲۰۰ مورد تجاوز به حریم راه‌های خوزستان

رفع تجاوز به حریم راه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان از شناسایی ۲۰۰ مورد تجاوز به حریم راه های این استان توسط راهداران از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خوزستان، محمد جولانژاد مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۰۰ مورد تجاوز به حریم راه های این استان توسط نیروهای راهداری شناسایی شده است.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون شناسایی ۲۰۰ مورد تخلف در زمینه ساخت و ساز ، ۱۳۴ مورد اخطار و ۶۶ مورد حکم تخریب برای این گونه ساخت و سازها اعمال قانون شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان بیان کرد: به استناد ماده ۱۷ قانون ایمنی راه ها ، ایجاد هرگونه ساختمان و دیوارکشی و تاسیسات به شعاع صد متر از انتهای حریم راهها و حریم راه آهن های کشور و در طول کنارگذرهائی که وزارت راه و شهرسازی احداث نموده یا می نماید و یا مسئولیت نگهداری آن را به عهده دارد بدون کسب مجوز از وزارت مذکور ممنوع است.

جولانژاد تصریح کرد: حفظ و حراست و پاکسازی از حریم راه ها نیازمند یک همت و عزم ملی بوده که باید تمامی دستگاه های ذیربط خود را ملزم به اجرا آن بدانند.

وی بر لزوم اجرای قوانین و مقررات ایمنی راه ها تاکید کرد و افزود : هم استانی های عزیز قبل از هرگونه فعالیتی در خصوص ساخت و ساز در حریم راه نسبت به اخذ مجوز لازم از این اداره کل اقدام کنند.