شناسهٔ خبر: 123807 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان:

طرح مجموعه شهری همدان ارتباطی به حریم سیاسی و تقسیمات کشوری ندارد

اسدالهی 1 مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان گفت: طرح مجموعه شهری همدان ارتباطی به حریم سیاسی و تقسیمات کشوری شهرستان‌های همجوار همدان ندارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ( همدان) ، ایوب اسدالهی مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان درباره ابلاغ طرح مجموعه شهری همدان، اظهار کرد: در این زمینه برخی رسانه ها برداشت ناقصی از موضوع داشته اند که به اطلاع مردم شهرستان بهار می‌رساند «مجموعه شهری و شاخص‌هـای آن» در جلسه مورخ ۱۳۸۸/۰۲/۳۱ تصویب شد.
وی تصریح کرد: این تعریف براساس مصوبه هیأت وزیران مورخ ۱۳۷۴/۰۷/۲۶ و به منظور امکان و ایجاد برنامه‌ریزی واحد برای شهر تهران و سایر شهرهای بزرگ کشور صورت گرفته است.
اسدالهی ادامه داد: براساس این مصوبه «تمامی شهرهای کشور» به صورت مجموعه هایی درنظر گرفته می‌شوند تا برنامه ریزی های منطقه ای با مدیریت یکپارچه و مدیریت در توزیع متناسب زیرساخت ها در یک پهنه و منطقه صورت پذیرد و از تمرکز خدمات در شهر مرکزی جلوگیری شود.
مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان خاطرنشان کرد: از این گذشته مباحث پدافند غیرعامل هم بر این نکته تأکید دارد و یکی دیگر از اهداف آن توزیع متناسب جمعیت و فعالیت و توسعه پایدار در این محدوده است.
وی با تأکید بر اینکه صرفاً شهرهای پیرامونی با شهر مرکز یکپارچگی اقتصادی، اجتماعی و خدماتی خواهند داشت، بیان کرد: طرح مجموعه شهری، ارتباطی به حریم سیاسی و تقسیمات کشوری شهرستان‌های همجوار همدان نداشته و این برداشت ناقص رسانه‌ای بوده است.